Noen som kan bekrefte at denne mosen er vesicularia ferriei -hengemose?

Har en flott mose i noen av karene mine, og da jeg kjøpte den fikk jeg beskjed om at det var Vesicularia ferriei -hengemose. Jeg har funnet et par bilder av den som likner på denne nettsiden:

Bildet både til høyre og venstre litt nede på siden likner min mose, men mosen på bildene i plantebasen her på forumet får jeg ikke til å likne min... Er det så store individuelle forskjeller på mosen? Mosen i plantebasen synes jeg likner mer på flammemose på måten den vokser på?



Det andre som forundrer meg litt er at hengemosen er omtalt som saktevoksende, mens hos meg vokser den forbausende fort, og mose jeg festet noen tynne stilker av for mindre enn en måned siden må nå allerede trimmes.

Her er bilder av min mose, håper det er noen med peiling på mose som vil kommentere.

Bilde 1: hengemose (?) til høyre, javamose til venstre, 2: nærbilde og 3: hengemosen bak smykketetraen.
...Må rette meg selv litt her, mente at mosen i fiskebasen for meg ser ut som denne mosen
-Vesicularia montagnei -juletremose. Den er lys i fargen og vokser oppover som små juletreær hos meg, mens hengemosen som navnet sier vokser mer hengende nedover...
Tilfeldig bekjentskap
© Hans Martin Stølen
Reklame for plussmedlemskap