- Hjem
- Forum
- Planteidentifikasjon
- Hvordan plante trenger jeg?
Hvordan plante trenger jeg?
Postet 03.03.09 kl 19:55
Ser ut som om du allerede har flere sverdplanter. Disse blir jo ganske store etterhvert. Ihvertfall om de trives godt. Måtte akkurat fjerne en slik fra 180 literen min hvor den hadde vokst seg så stor at det ikke var plass til den
Om du putter gjødsel ned til røttene så vil de kanskje trives enda bedre hos deg. Det hadde jo egentlig holdt med èn slik sverdplante i karet ditt så kunne du heller hatt noen andre sorter som kontrast i karet, feks noen stilkplanter i bakgrunnen og noen lavere i forgrunnen.
Om du putter gjødsel ned til røttene så vil de kanskje trives enda bedre hos deg. Det hadde jo egentlig holdt med èn slik sverdplante i karet ditt så kunne du heller hatt noen andre sorter som kontrast i karet, feks noen stilkplanter i bakgrunnen og noen lavere i forgrunnen.
Postet 04.03.09 kl 13:43
Postet 04.03.09 kl 17:16
Postet 04.03.09 kl 17:21
Postet 04.03.09 kl 17:28
Postet 04.03.09 kl 17:29
Det er fortsatt fordi en fisk har gnagd på bladene dine... :o) Forresten skal du ikke kaste den! Hvis du klipper eller kniper av bladene ned til rota og stapper den bunten som er igjen ned i grusen/sanden vil den komme tilbake 3 ganger så stor og fin
Du skjønner akkurat det samme skjedde hos meg og hos den lokale dyrebutikken her i området. Jeg fikk tilbud om å ta de delagte og jeg takket pent ja. Etter en liten uke hadde flere blader begynt å vokse opp!
Du skjønner akkurat det samme skjedde hos meg og hos den lokale dyrebutikken her i området. Jeg fikk tilbud om å ta de delagte og jeg takket pent ja. Etter en liten uke hadde flere blader begynt å vokse opp!
Postet 04.03.09 kl 17:37
Postet 04.03.09 kl 17:38
Postet 04.03.09 kl 17:43
Tenkte på å kjøpe en ganske diger plante også som også skal være fin med noen farger kanskje? feks. røde roser osv... ja, vi snakker om akvarieplanter,, hhe ^^
Tenkte også som dere ser å kjøpe mose som jeg da skal surre fast rundt rør og hule med fiskesnøre.. Men vil dette gro fast etter en tid tilslutt?
Tenkte også på evnt småplanter sånn ellers.
Jeg har tenkt til å ha en plantehaug på midten i karet, slik sånn at jeg kan "gjemme " hula inni der. Forslag der også?
Tenkte også som dere ser å kjøpe mose som jeg da skal surre fast rundt rør og hule med fiskesnøre.. Men vil dette gro fast etter en tid tilslutt?
Tenkte også på evnt småplanter sånn ellers.
Jeg har tenkt til å ha en plantehaug på midten i karet, slik sånn at jeg kan "gjemme " hula inni der. Forslag der også?
Postet 04.03.09 kl 21:50