Hvilke planter er dette?

Hei. Hvilke planter er dette?

Håper dere forstår A,B,C,D.
ingen som kjenner igjen plantene ? :S
Jeg kan jo gjette litt. Men dette er kun gjetning, altså.

A ser ut som Cabomba furcáta

B kan være en Hygrophila polysperma? Vanskelig å si.

C... hmm. Rotala macrandra var det nærmeste jeg kom i farten, men jeg er usikker, altså.

D ser ut som en eller annen type Echinodorus. Kan godt være den vanlige bleheri, men med overvannsformen på bladene (hvis planta er helt ny), ellers finnes det andre valgmuligheter i denne familien også. Du som ser planta på nært hold, kan jo ta en titt på valgmulighetene. Men er planta ny, er det mulig at du ikke klarer å identifisere den 100% før etter en stund når du har fått undervannsformen på bladene.

E kan være papegøyeblad. Vanskelig å si, for slike planter som har rødt på bladene kan se helt annerledes ut i akvarier som ikke har kjempemye lys i forhold til utseendet i kar med masse lys.

Bilde nr. 3 i det andre innlegget ditt... hvilken plante er det vi ser der? Synes ikke den ligner på noen av de plantene som er ringet inn på ABCDE-bildet ditt. Eller er det en av dem som ser annerledes ut når en kommer nærmere?

Det virker ikke å linke rett til et spesifikt bilde i basen, så du får bla gjennom bildene selv
det er en annen plante enn abc....

tusen takk for at du forsøker!
OK. Jeg syntes den så litt ut som en eller annen bacopa Men så ble jeg litt usikker siden jeg ikke så den på de andre bildene :p
Tilfeldig bekjentskap
© Per Erik Sviland
Reklame for plussmedlemskap