- Hjem
- Forum
- Planteidentifikasjon
- Navnet på denne gresslignende planten?
Navnet på denne gresslignende planten?
Jeg forlot min lokale dyrebutikk med en del planter i dag, men navneskiltet på denne plantet fikk jeg ikke med. Kan noen hjelpe meg med å identifisere den? Jeg liker den veldig godt, så jeg håper jeg kan få tak i flere...
Beklager den dårlige bildekvaliteten, men det er alt jeg kan tilby for øyeblikket.
Beklager den dårlige bildekvaliteten, men det er alt jeg kan tilby for øyeblikket.
Postet 02.02.10 kl 15:16
Det ser ut til å være skruvallisneria.
Se listen over vallisneria i Plantebasen her.
Se listen over vallisneria i Plantebasen her.
Postet 02.02.10 kl 15:18
Endret: 02.02.10 kl 15:18
Mange takk!
Jeg antar det må være Vanlig Skruvallisneria da... Syns å huske at hun på butikken sa den passet fint for en nybegynner, og det stemmer med profilen. Da får jeg dra og handle flere slike ved neste handletur
Jeg antar det må være Vanlig Skruvallisneria da... Syns å huske at hun på butikken sa den passet fint for en nybegynner, og det stemmer med profilen. Da får jeg dra og handle flere slike ved neste handletur
Postet 02.02.10 kl 16:34
Postet 02.02.10 kl 16:45
Skal ikke si noe om overlevelsen hos meg enda, er fremdeles skeptisk etter at bussen min var langt etter skjema, og jeg ble stående med plantene og vente i 45 minutter i -10 grader... Håper det går bra, vet ikke helt hvordan disse plantene takler slike utfordringer. Følte meg uansett som en gammel tante da jeg måtte kjefte på sjåføren fordi plantene mine kunne dø
Og de er definitivt min favoritt nr. 2 så langt, like etter Anubiasen jeg fullstendig falt for. Fint å ha noe å være entusiastisk for mens jeg venter på å kunne begynne fiskeinnkjøpene
Og de er definitivt min favoritt nr. 2 så langt, like etter Anubiasen jeg fullstendig falt for. Fint å ha noe å være entusiastisk for mens jeg venter på å kunne begynne fiskeinnkjøpene
Postet 02.02.10 kl 16:57
Postet 02.02.10 kl 17:32
Uffda, jeg får følge med og kanskje synge en liten sang for plantene før leggetid. Har hørt at det skal hjelpe å snakke med dem Tror definitivt jeg tar bil neste gang jeg skal på akvariumhandel, det nytter ikke å overlate slike saker til busselskapet ser det ut til... Og det er hva man får for å støtte opp om kollektivtransport.
Men takk, Mona. Går det ikke bra, så får jeg heller suge til meg litt lærdom av det hele...
Men takk, Mona. Går det ikke bra, så får jeg heller suge til meg litt lærdom av det hele...
Postet 02.02.10 kl 17:56
Postet 02.02.10 kl 18:28
På butikken sa de at det burde gå veldig greit og bære dem de fire minuttene det tar til bussholdeplassen. Så jeg antar det burde gå greit det lille stykket du bar dem...
Men de 45 minuttene som nok gjorde litt skade på mine var på en mellomsstasjon midt i ødemarka uten muligheter for å søke tilflukt innendørs. Ser at to av plantene sliter litt nå. Litt trist når det endelig begynner å bli litt farge i karet, men det får gå som det går...
Men de 45 minuttene som nok gjorde litt skade på mine var på en mellomsstasjon midt i ødemarka uten muligheter for å søke tilflukt innendørs. Ser at to av plantene sliter litt nå. Litt trist når det endelig begynner å bli litt farge i karet, men det får gå som det går...
Postet 02.02.10 kl 18:39
Postet 03.02.10 kl 15:22
Postet 03.02.10 kl 16:10