Hva har jeg fått dratt med meg hjem nå?

var i butikken og sku ha flyteplanter, men dem hadde ikke, så sier han at han har en type som vokser opp i overflaten. jaja tenker jeg(blir lett overbevist) og tar den med da så jo fin ut og greier men nå etter noen uker blir den bare styggere og styggere, flekkete og fæl, ikke veit jeg hva den heter heller, finner den ikke i basen, noen her som veit navn og hva jeg gjør feil med den?
Tilfører du planten(e) noe form for næring? Mangel på jern og andre næringstoffer gjør plantene raskt stygge. Husker ikke hva den planten du har der heter, men jeg har hatt den før med stort hell. Tilførte vannet flytende plantenæring en gang i uka ved hvert vannbytte og det gjorde susen. Gode lysrør er også et must for plantenes trivsel.
har i noe som heter plantamin hver gang jeg bytter vann, skal være jern og noe andre ting jeg ikke husker i farta, lysrør bytta jeg samme dag jeg satt dem inn. jeg er vel kanskje bare utolmodig etter og se forskjell på dem, tar sikkert litt tid, hehe
Ser ut som det er Ludwigia repens.
Ser ut som Ludwigia repens


Har den selv. Trenger mye lys for å holde seg fin.
Ja, det er Ludwigia repens. De blir stort sett bedre jo mer lys du kan gi dem. Beskjær den, slik at den får nye skudd, synes den blir finere da, f.eks kutte den halvveis ned. Bitene som du kutter av kan du la flyte i overflaten, den greier seg fint slik også.
jammen da kan jeg prøve og stusse di litt men detta er sikkert et dumt spørsmål, men kan den biten jeg kutter av plantes i grusen på nytt? vil den slå røtter eller bare dø?
bare å sette ned i krusen den vil slå rot.
tøfft =D da ska det plantes, hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap