Vet du hvilken plante dette kan være?

Har en merkelig plante som så ut som en slags liten mørkegrønn sverdplante til å begynne med, men har nå vokset seg ganske stor og har masse "røtter" som stikker ut overalt, veldig stilig plante egentlig

NB! Beklager litt dårlig kvalitet på bildene..
tror ikke dette er røtter, minner mer om trådalger
Ser ut som trådalger for meg og.
Hadde det selv, men kjøpte meg noen SAE (siamesiske algespisere) og det hjalp på
Okei, tenkte kanskje at planten skulle være sånn, spesielt siden jeg ikke har noen plager med alger ellers i akvariet... Derfor hadde det vært en fordel å finne ut hvordan plante det er, for å se om den skal være sånn eller om det er alger..
Hei cosmo
For meg ser det ut som om du har en javabregne (Microsorum pteropus ), evt den som kalles "windeløv". Disse får avleggere på tuppene av bladene, som igjen danner røtter som ser ut som de på bildet ditt (se bilde nr 4 på javabregne). Denne trives best om den får vokse på steiner eller røtter, ellers er den ganske så nøysom.
Hilsen Pål
Pål sine fisker
For meg ser det ut som om du har en javabregne (Microsorum pteropus ), evt den som kalles "windeløv". Disse får avleggere på tuppene av bladene, som igjen danner røtter som ser ut som de på bildet ditt (se bilde nr 4 på javabregne). Denne trives best om den får vokse på steiner eller røtter, ellers er den ganske så nøysom. Hilsen Pål

Enig, det ser veldig ut som javabregne med røtter. Rhizome kalles vell slike røtter, og de bør ikke være dekket av sand/grus.
Pål sine fisker
For meg ser det ut som om du har en javabregne (Microsorum pteropus ), evt den som kalles "windeløv". Disse får avleggere på tuppene av bladene, som igjen danner røtter som ser ut som de på bildet ditt (se bilde nr 4 på javabregne). Denne trives best om den får vokse på steiner eller røtter, ellers er den ganske så nøysom. Hilsen Pål

Jepp, endret helt mening, på bilde nummer 2 så ser en konturene av røttene tydlig mot keramikken i bakgrunnen.
Er også ei veldig bra forklaring på hvorfor det ikke er på resten av plantene.
Tusen takk, det ser absolutt ut som en javabregne ja!
Bra jeg så det så jeg får omplantet den litt da den idag står vanlig i sanden..
Tilfeldig bekjentskap
© Kent Evenrud
Reklame for plussmedlemskap