- Hjem
- Forum
- Planteidentifikasjon
- Vet du hvilken plante dette kan være?
Vet du hvilken plante dette kan være?
Postet 24.02.10 kl 18:07
Postet 24.02.10 kl 18:41
Postet 24.02.10 kl 18:42
Postet 24.02.10 kl 19:04
Hei cosmo
For meg ser det ut som om du har en javabregne (Microsorum pteropus ), evt den som kalles "windeløv". Disse får avleggere på tuppene av bladene, som igjen danner røtter som ser ut som de på bildet ditt (se bilde nr 4 på javabregne). Denne trives best om den får vokse på steiner eller røtter, ellers er den ganske så nøysom.
Hilsen Pål
Hilsen Pål
Postet 25.02.10 kl 03:14
Pål sine fiskerFor meg ser det ut som om du har en javabregne (Microsorum pteropus ), evt den som kalles "windeløv". Disse får avleggere på tuppene av bladene, som igjen danner røtter som ser ut som de på bildet ditt (se bilde nr 4 på javabregne). Denne trives best om den får vokse på steiner eller røtter, ellers er den ganske så nøysom. Hilsen Pål
Enig, det ser veldig ut som javabregne med røtter. Rhizome kalles vell slike røtter, og de bør ikke være dekket av sand/grus.
Postet 25.02.10 kl 07:40
Pål sine fiskerFor meg ser det ut som om du har en javabregne (Microsorum pteropus ), evt den som kalles "windeløv". Disse får avleggere på tuppene av bladene, som igjen danner røtter som ser ut som de på bildet ditt (se bilde nr 4 på javabregne). Denne trives best om den får vokse på steiner eller røtter, ellers er den ganske så nøysom. Hilsen Pål
Jepp, endret helt mening, på bilde nummer 2 så ser en konturene av røttene tydlig mot keramikken i bakgrunnen.
Er også ei veldig bra forklaring på hvorfor det ikke er på resten av plantene.
Postet 25.02.10 kl 08:53
Postet 25.02.10 kl 13:02