- Hjem
- Forum
- Planteidentifikasjon
- Rosa hygrophila polysperma,
Rosa hygrophila polysperma,
Postet 13.03.10 kl 20:04
Det finnes noen forskjellige typer Hygrophila Polysperma. Denne typen heter Hygrophila Polysperma Rosanervig.
Mange har denne planten i akvariet nettopp på grunn av den fine rosa/røde fargen. Jo mer lys du har i akvariet jo mer rosa blir den. Grunnen til at det kun er de øverste bladene som blir rosa hos deg skyldes nok at disse er nærmest lyskilden.
Vurderer faktisk å anskaffe meg denne nydelige planten, håper å kunne få den rosa på alle blader da
Mange har denne planten i akvariet nettopp på grunn av den fine rosa/røde fargen. Jo mer lys du har i akvariet jo mer rosa blir den. Grunnen til at det kun er de øverste bladene som blir rosa hos deg skyldes nok at disse er nærmest lyskilden.
Vurderer faktisk å anskaffe meg denne nydelige planten, håper å kunne få den rosa på alle blader da
Postet 13.03.10 kl 20:44
Endret: 13.03.10 kl 20:46
OK, takk for svar og at jeg fikk hele navne dennes =).
Akkurat nå går det ikke så bra med den planta..
har Vallisneria spiralis så den holder jo på å ta over
hele akvariet... Så den Hygrophila Polysperma Rosanervig
har bare blader på toppen, det er jo fordi det ikke kommer
lys ned, så må nesten klippe de andre plantene...
Hygrophila P. R. har også drept en anna plante fordi
den vokste over den, prøvde å flytte den andre planta,
men den døde... Veldig morderiske planter jeg har =P
Akkurat nå går det ikke så bra med den planta..
har Vallisneria spiralis så den holder jo på å ta over
hele akvariet... Så den Hygrophila Polysperma Rosanervig
har bare blader på toppen, det er jo fordi det ikke kommer
lys ned, så må nesten klippe de andre plantene...
Hygrophila P. R. har også drept en anna plante fordi
den vokste over den, prøvde å flytte den andre planta,
men den døde... Veldig morderiske planter jeg har =P
Postet 13.03.10 kl 20:53
Postet 13.03.10 kl 20:57
Postet 13.03.10 kl 21:02
Postet 13.03.10 kl 21:46
Postet 13.03.10 kl 21:52
Postet 13.03.10 kl 22:05
Synes Rosanervig er en kjempeflott plante, har den selv og er veldig fornøyd
I det gamle akvariet vokste den mer oppover mot overflaten, mens den tydeligvis blir presset nedover av sterkere lys i 325literen min. Men da slipper jeg ihvertfall at det ser stenglete ut legger seg oppi zosterifoliaen og vokser litt sidelengs her og der..hehe. Veldig fin kontrast til det grønne.
I det gamle akvariet vokste den mer oppover mot overflaten, mens den tydeligvis blir presset nedover av sterkere lys i 325literen min. Men da slipper jeg ihvertfall at det ser stenglete ut legger seg oppi zosterifoliaen og vokser litt sidelengs her og der..hehe. Veldig fin kontrast til det grønne.
Postet 14.03.10 kl 22:38