Er dette en mosetype? i så fall hvilken?

Jeg kjøpte for en tid tilbake to Anubias nana som stod på stein. I dag har jeg flyttet på en av dem, i håp om å få bedre vannstrøm et sted der GBA har festet seg på sanda. Da ser jeg at det er endel "tråder" som vokser sammen med nana'en, og to har festet seg på steinen der den stod. Er dette en mosetype, og vil den spre seg utover steinen? Jeg vil gjerne det, og har vært på leting etter litt mose, men har jeg det allerede i karet og det vil spre seg, kan jeg jo slutte å lete

Bildene viser steinen der de to "trådene" har festet seg, og et uklart nærbilde av hvordan det ser ut innimellom nana-bladene.
Kan ligne litt på en liten tråd med javamose

Sånn ser den ut på nært hold:
ser ut som noen stilker javamose det der
Bildene ligger visst, men det er vel mulig å se det jeg spør om
filathor
ser ut som noen stilker javamose det der

Vil den ene bli til flere?
Det gjør den helt sikkert. Men når man starter med såpass lite så kan det ta litt tid.
med tiden så,. javamosen vokser saaaaaaaakte,i vannverdier den ikke liker,. men hos meg vokser den stygg fort,. har dekt hele reke karet og ligger over alt av stein å røtter,. tok vel ca 1 år før den virkelig tok av og nå kan jeg se forskjell fra dag til dag uke til uke,.
java mosen liker faktisk hardtvann,. med kalk og høy Ph/kh,. tilfører både ph kh + samt jeg tilfører gh + ved vannbytter,. etter jeg gjorde det,og fikk resun lysrør sa det pang i veksten,.
men javamose kan være vanskelig i starten,. alger tar lett knekken på den om de får herje fritt
Jeg har bløtt vann, så da får jeg bare vente og se hva som skjer. Jeg liker å vite hva jeg har i akvariet, og nå har jeg fått svar på det. Takk skal dere ha
Tilfeldig bekjentskap
© Solveig Enoksen
Reklame for plussmedlemskap