Hva er det jeg har?

God kveld, godtfolk.

For noen uker siden kjøpte jeg noen planter av det som skulle være Glossostigma elatinoides. Nuvel, det var det kanskje likevel ikke.

Jeg valgte likevel å beholde de, da jeg likte disse godt. Spesielt hvordan de trekker seg sammen etter at lyset slukker for kvelden. Er det noen som klarer å tyde av bildene hvilken plante det kan være?
Det finnes en myriade planter som kan ligne, men ettersom den lukker seg om kvelden, er det kanskje min yndling Limnophila Sessiliflora? Har den i tre forskjellige kar, og det ser ut som tre forskjellige planter. Forbered deg i så fall på litt luking, den er herlig hurtigvoksende, knip av og dytt ned. Har meterlange aks på ganske kort tid, så noen god plenplante fikk du kanskje ikke ;o)
Linda & Ove
[URLBLOCK1]


Jeg tror sannelig du har rett. Flott plante, men ikke helt hva jeg hadde sett for meg, med tanke på plen. Blir nok til at jeg likevel beholder de, da akvariumet fikk et helt annet uttrykk (og kanskje bedre?) enn jeg hadde sett for meg

Forøvrig, har du, eller noen andre, tips til lave planter som danner plen og er relativt lette å få til (skjønner at glosso er litt for vanskelige før CO2 er på plass).
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap