Hvilke planter har jeg?

Inaktiv bruker
Hvilke planter er dette?
Plussmedlem
Den miderste ser ut som [URL=http://www.google.com/images?um=1&hl=no&rls=com.microsoft%3Ano%3AIE-SearchBox&rlz=1I7ADBR&biw=1259&bih=603&tbs=isch%3A1&sa=1&q=Fittonia+argyroneura&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=]Fittonia argyroneura[/URL].
Den varer vel en måned i karet ditt før den råtner.

(Med andre ord - Det er ingen akvarieplante.)
Inaktiv bruker
Ingen som har noe forslag til den øverste og nederste plantene`?
Dn øverste ligner mistenkelig på Alternanthera ficoidea, som det står i boka mi "keep in the garden and water it well", så det spørs om du ikke har fått med deg to potteplanter...

Den nederste ligner Ceratopteris (gulrotgress) av en eller annen sort, eller Hygrophila difformis. Begge vokser raskt og er fine akvarieplanter. Titt på dem i basen og se hvem som ligner mest. For sikker er jeg ikke :o)
Synes den øverste ligner Anubias barteri "barteri" ,jeg.
Inaktiv bruker
Linda & Ove
Dn øverste ligner mistenkelig på Alternanthera ficoidea, som det står i boka mi "keep in the garden and water it well", så det spørs om du ikke har fått med deg to potteplanter... Den nederste ligner Ceratopteris (gulrotgress) av en eller annen sort, eller Hygrophila difformis. Begge vokser raskt og er fine akvarieplanter. Titt på dem i basen og se hvem som ligner mest. For sikker er jeg ikke :o)

Takk for svar!
Er denne Hygrophila difformis, er denne lett og få til? har 2x30 w aqua glo og hjemmelaget co2, lyset står på ca 13-14 timer
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen, AquaZoo
Reklame for plussmedlemskap