Plantene mine dør ut men jeg vet ikke hva de heter :(

Som tittelen sa. Er ikke mer enn 2 mnd siden jeg kjøpte dem, tror jeg, men når jeg sammenlignet plantene slik de ser nå med et bilde jeg tok i Oktober så ser det jo ikke ut som samme plantene....
Har biltemasand (hadde tidligere elvegrus, det var der de vokste opp), 2xT8 lys i lokket som er 20W (men dette akvariet har vært i drift i 2 år nå, kanskje lysrøra begynner å bli gamle?) gir dem sånne gjødselsticks som jeg ikke vet navnet på... desverre. Gir dem 1 slik 1 gang i måneden tror jeg.... Har vært litt slapt med dette, kan ha gitt mer eller mindre, tar det liksom når jeg husker det og føler det har vært en stund siden sist, tror man egentlig skulle gjøre det hver 2 måned.

Vil noen identifisere plantene mine? Jeg kan ikke dette med planter og fant dem ikke i plantebasen, er sikkert noen helt vanlige som jeg bare ikke finner selv.... :o)

Legger til en del bilder, så ser dere før og etter....

Bilde 1: før
Bilde 2: før
Bilde 3: etter
Dobbeltposter for å legge til flere bilder!
Den mosa som jeg har der vet jeg heller ikke hva heter, har puttet den på kokosnøtta og la den litt rundt omkring i karet... Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å gjøre denne mer dekorativ?

NB! Mye støv og grums p.ga av bytte fra grus til sand
Se svaret mitt i din egen tråd. Jeg har forklart der
Cryptocoryne Wendtii green.. Den lave planten
Javamose
En echinodorus cordifolius, sverdplanten

Plantene dine er ikkje døende men bare fullt med slamm og dritt. Du bør kjøpe deg bedre filter eller gjøre flere vannbytter (slammsuge). Eller kommer slammet på plantene.

Mosen kan du tvinne på røtter eller gjenstander.. Du bør også kjøpe deg reker da rekene rengjør mosen for alger og slamm.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap