Stjerne mose (star moss)

Er det noen som har kjennskap til denne typen mose?
Jeg har bestilt en porsjon av denne typen mose i dag,men jeg klarer ikke å finne ut noe om den,noen som kan hjelpe?
lurer på hvordan den best vil trives......?
Prøv ett google søk på Tortula ruralis
Dette er en utrolig fin mose som blir av og til brukt i utstillingsakvarier. Problemet er at det bare er for "show", det er ikke rapportert at den er blitt vellykket holdt i akvarier over lengre tid. Dette er ikke en akvariemose men vokser over vann:

Hvis noen har fått denne til i over 3-6mnd. vil jeg gjerne høre om det, som sagt synd da den er stilig
Star moss er ikkje en akvariemose. Den tåler ikkje å bli holdt nede under vann ,og råtner etter en stund. Men kan holdes som flyteplante. Synd det er visse folk på nettet som selger denne fine mosen som en akvariemose.. Humbug..
: (
Etter å ha googlet den så skjønner jeg at dette ikke er en mose jeg har lyst på da er ikke dette en type mose som jeg skal anbefale videre i allefall......

Egentlig veldig rart at disse som selger til oss akvarister selger ting som egentlig skal vokse over vann......
Ofte man ser i dyrebutikker at de selger planter som trenger jord......... De råtner jo etter kort stund.

Tommy, siden du skriver at den kan holdes som flyteplante regner jeg med at du har prøvd, lever den lenge som flyteplante da?
Lever faktiskt veldig lenge som flyteplante, og formerer seg bra.. Men har ikkje den mosen lenger.
Har sett på nettet at det er mange som selger vanlig skogmose til oss akvarister. Utenlandske salggsider. Dumt dette her. De tar en mose i skogen og selger porsjoner... Minner meg om juletider med julepynt. Moser,kongler og deigklump.
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Storheim
Reklame for plussmedlemskap