Hvordan plante er dette og hvordan får jeg avleggere?

Heihei! Kan noen si meg hvilken plante dette er? Den er vel rimelig vanlig, men det er så lenge siden jeg kjøpte den og de hadde ikke noe navn på den da heller tror jeg (var noe rest-salg greier om jeg husker rett)

Og hvordan kan jeg få flere av den? Den ser ut til å komme med knopper i midten, og jeg har lite peiling på planter generelt.

Godt mulig! Bildene på google stemte bedre enn det i basen her synes jeg, men nuvel. Isåfall står det at "formerer seg med adventivvekster på blomsterstengelen"

Som ikke sier meg så mye desverre ;\
Hahahaha! God forklaring.. du LIKSOM! Nei det betyr vel at den tar avleggere selv? Slik som de gresstustene du fikk av meg. :p Er det noe butikken har hatt inne nylig er det i alle fall den. Også kjent som dyr snacks for frøken ancistrus her i gården.. sukk..
Hm, jeg kjøpte disse ehh på restlager hos Mo dyr og utstyr før de stengte trooor jeg. God stund siden ihvertfall, og ikke fra Akvariekjellern heller for jeg fant den ikke listet i noen kvitteringer.

Ser ut som planten gror ut nye skudd i midten (var el en slags rosett-plante ?) som brer seg utover, men hvordan jeg skal klare å få noe gro-bart ut av det er jeg usikker på. Pirke ut et nytt skudd og bare stikke det neddi sanden, eh? XD

Var det slik at det gresset jeg fikk fra deg fikk avleggere via røtter under sanden?

åh foresten googlet litt rundt og andre planter som formerte seg på samme måte måtte man bare "vente med" til de hadde fått ut en slags avlegger som skal vokse som en stilke man kan knipe av når den har fått røtter.
Tilfeldig bekjentskap
© Stefan Sjöberg
Reklame for plussmedlemskap