Hvilke planter er dette?

Kjøpte noen planter i dyrebutikken i dag siden det var tilbud, to av de jeg kjøpte er jeg litt usikker på hva er, og de i dyrebutikken hadde ikke peiling på stort så : P Tror den ene er en vallisneria men er ikke sikker. Men sikkert noen her som vet : )
Den første er en vanlig sverdplante
Den andre er jeg usikker på, men det er ikke vallisneria kan være en blyxia plante
Emil Engø
Den første er en vanlig sverdplante Den andre er jeg usikker på, men det er ikke vallisneria kan være en blyxia plante :)

Må være Blyxa aubertii da i såfall, for den jeg har er overkant av 30 cm høy.
Så høy, og med rødlig stilk i bunnen, det skulle ikke være en Cyperus helferi da?

Tok et detaljbilde av min som nyinnkjøpt...
[External Image] da?
Den siste kan ligne på en Acorus. Du finner den under [I]Ikke Akvarieplanter[/I] i plantebasen.

Du kan jo se på disse bildene som kom opp da jeg la inn Acorus gramineus i Google bildesøk.
Tante Astrid
Den siste kan ligne på en Acorus. Du finner den under [URLBLOCK1] i plantebasen. Du kan jo se på disse bildene som kom opp da jeg la inn [URLBLOCK2].

Tror du kan ha rett. Planta står ganske rett til værs selv når den ikke står i vannet og det kan vel tyde på at det ikke er en akvarieplante. Er det ikke slik?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap