- Hjem
- Forum
- Planteidentifikasjon
- Ny plante for meg
Ny plante for meg
Var innom zoobutikken i går og kikket etter planter til en 67l jeg har skiftet bunnlag i. Fant en plante jeg aldri har hatt før, og som jeg ikke klarer å plasere selv om jeg vet jeg har sett bilder av den før. Er desverre ikke lett å søke i plantebasen når man ikke engang vet hvilken familie man skal starte på. Satser derfor på at det er noen som kan gi meg svaret her på furumet. Var bare en av denne i plantekaret ellers hadde jeg nok tatt med flere. Ryddesalg etter jul med 6 potter til 195 er noe jeg gjerne benytter meg av.
Postet 08.01.12 kl 12:39
Postet 08.01.12 kl 12:46
Takk for tips. Tror du har funnet riktig familie, men feil art ut fra bladplasseringen.
Synes det ligner mere på Hydrocotyle leucocephala siden stilken har mer en ett blad i enden, men er langt fra sikker.
Synes det ligner mere på Hydrocotyle leucocephala siden stilken har mer en ett blad i enden, men er langt fra sikker.
Postet 08.01.12 kl 12:57
Postet 08.01.12 kl 13:01
Endret: 08.01.12 kl 13:02
Postet 08.01.12 kl 13:09
Da oppdaterer jeg profilen på karet med den arten. Nå mangler det bare fisk. Med biltemasand, og en rot som er hul i enden, og med tunnel under burde det kanskje bli en coryart til å snu litt rundt på sanda. Tror dette burde være greit for nysjerrige småtasser som liker å gjemme seg. Karet har innkjørt Tetratec EX600 så jeg får gå i tenkeboksen.
Postet 08.01.12 kl 13:19
Hans E....burde det kanskje bli en coryart til å snu litt rundt på sanda.
Det syns jeg absolutt du skal ha, hehe
Men helt ærlig, så syns jeg sandbunn ser temmelig død ut hvis det aldri rotes i den av Corydoras. Alger har også lett for å komme på bunnen, slam som legger seg overalt og blir liggende urørt...alt dette fikser Corydorasene og forhindrer
Postet 08.01.12 kl 13:28
Postet 28.01.12 kl 19:27