Hvilke planter er dette?

Dette er helt sikkert noen vanlige planter, men er det noen som kan hjelpe meg med navn?

[External Image]
Den helt til venstre er ihvertfalle en anubias, den helt til høyre er kanskje en rotala wallichi?
Og sissimor mente at den i midten var en didiplis diandra, så da er jeg snart i mål med å finne ut hva vi har i akvariet våres nå

Takk for svaret, mange hjelpsomme her inne
Didiplis diandra har jeg aldri sett i butikk før, så jeg er noe tvilsom til at det kan være den - det ser jo mer ut som vasspest, egeria densa?

Ikke vasspest, den er mye grovere...

Og jeg har sett didiplis i butikk flere ganger. Har faktisk ambisjoner om å kjøpe neste uke, for lokal-butikken har inne til grei pris. Har også bestilt denne planta fra Akvariekjeller'n før, men den ble desverre utkonkurrert...
Hmm, spennende - aldri sett den før i butikk, bra det er noen som fører litt uvanlige planter.

Den til høyre, er vel ingen rotala, men antakelig en myriophyllum-art?
Planten i midten, og den til høyre er kjøpt på Hero's på Hamar. De hadde flere av de der når jeg kjøpte de for en ukes tid siden. De så litt grå og kjedelige ut da, men de har kommet seg veldig på en uke, de er faktisk blitt ganske fine. Så jeg skal få tak i flere av de
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap