Plante id

Noen som vet hva denne planten heter?

[External Image]
Ligner litt på Nesaea pedicellata, men kan være en annen Nesaea art. De blir litt forskjellige etter hvilke forhold de vokser under og bildet i basen er fra et kar med forholdsvis svak belysning. Se her om du ser noen som ligner på dette google søket: Nesaea
Kan nok ligne den ja ,men må studere de andre også for å se om noen av de andre er enda mer lik.

Fikk beskjed om at den var veldig vanskelig og krevde CO2 ,men vil gjerne prøve selv om jeg ikke har dette.
Det gikk helt fint uten co2 tilsetning her (men jeg hadde N.pedicellata som definitivt er den enkleste av de), og heller ikke spesielt mye lys, men den vokser sent og er nok lettere å få til med litt ekstra stell
Klarer ikke å bli helt sikker på hvilken det er ennå

Har ihvertfall nye lysrør som skal være bra ,så håper det hjelper på.
Skudd i blinde, men kan det være denne?
Pål
Ser ut som den
MVH Akvariefan =-)
Jeg er enig. Ligner mer på den ja Har hatt denne også for lenge siden og hadde da litt co2 tilskudd, men veldig lite lys så den holdt seg ikke særlig pen selv om den overlevde. Ble bare blad i toppen :-P
Da har jeg fått kontakt med selger og fått vite at det er en Eusteralis stellata

Ikke lett å finne frem i dette virvaret av planter ,så var heldig som fant igjen vedkommende som hadde den med på auksjonen

Da er det bare å krysse fingerene for at jeg får den til.
Så bra du fant ut av det da
Ut fra det som står i basen så skal den ikke være så veldig vanskelig (om opplysningene der er korrekt) så da får du den antagelig til uten co2 også. Lykke til!
Hei.

Jeg har selv Eusteralis Stellata og dette minner veldig om den ja

Godt med lys og litt plantenæring så tipper jeg du får denne bra til, men det er ikke sikkert den vokser like raskt som med Co2 tilførsel.

Jan Tore
Satser på at det går bra da ,får finne frem noe plantenæring og gi den .

Takk for alle tilbakemeldingene
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap