Hvilken rødlig stengelplante er dette?

Hei, jeg har kjøpt en ny plante, men er usikker på navnet. Noen som vet?
Såg ut som tynne blad men vet ikke om bildet lyver.

Trodde først det var Ludwigia men tror jeg tar det tilbake.

Nattlysfamilien ?
Bladene er ca 0,5cm brede og røde på undersiden.
Nei det er nok ikke den. Bladene er tynnere og ikke "bølgete". Takk for forslaget!
Jeg ser noen har foreslått Ludwigia, men det er det ikke. Derimot ligner den svært på Alternanthera reinecki, så jeg holder en knapp på den.

Stephan
Den ligner veldig på Alternanthera reinecki på noen bilder, men ikke i det hele tatt på andre bilder. Men jeg tror kanskje du har rett.
Stephan Sandemose
Jeg ser noen har foreslått Ludwigia, men det er det ikke. Derimot ligner den svært på Alternanthera reinecki, så jeg holder en knapp på den. Stephan

ai

PS!
jeg tok egentilg tilbake forslaget mitt i første
innlegget også. på grunn av bladbredden.

Bøyer meg i støvet (substratet) mr Sandemose *S*
Kontorstol
Den ligner veldig på Alternanthera reinecki på noen bilder, men ikke i det hele tatt på andre bilder.

A. reinecki kan ha svært varierende utseende. Dersom den synes det er for dårlig lys, kan den være helt grønn, og spinkel. Jo mer lys, desto rødere (og kraftigere) planter. Men her spiller også tilgang på co2 og riktig næring en stor rolle.

Stephan
Det er nok Alternanthera reinecki som flere her sier, jeg har den selv i et kar her .
Da vet jeg det! Takk for hjelpen alle sammen
Kan jeg forresten knipe den av midt på stengelen og plante den direkte i substratet?
Man skal klype av den avsluttende knoppen og plante den i bunnen, du kan lese om det her http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1124
Ja, knip den gjerne midt på stengelen (eller et annet sted). Den avknepne delen setter raskt røtter når du har plantet den i sand/grus. Og hvis planten trives, kommer det nye skudd der du knep, slik at planten blir mer "buskete".

Stephan
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap