- Hjem
- Forum
- Planteidentifikasjon
- Noe som vet hva disse heter ?
Noe som vet hva disse heter ?
Postet 24.11.12 kl 22:59
Endret: 24.11.12 kl 23:01
De to øverste ser egentlig ut til å være samme art, men to ulike fargeformer bare. Den med røde blader er Ludwigia repens 'Rubin', og den på det midterste bildet med grønne blad heter Ludwigia repens. Den på siste bildet kalles sverdplante, eller Echinodorus bleheri.
Postet 24.11.12 kl 23:09
Endret: 24.11.12 kl 23:10
Postet 24.11.12 kl 23:20
Hildeemen er usikker på nr 2, fant ingen bilder av noen ludwigia som var så blekgrønn med litt hvitt..
At det er en Ludwigia repens er jeg rimelig sikker på, men jeg la merke til de hvite flekkene og tenkte at nå har nok en eller annen planteprodusent kommet opp med enda en ny fargevariant av L. repens 'Rubin' og den grønne er samme art, bare ulike farger. Jeg tror også den hvitflekkede, blekgrønne din er en sånn variant av samme art. Produsenten har nok gitt den et sorts-navn, den nye sorten, men det kjenner jeg ikke til.
Kan selvsagt ta feil, men jeg synes så tydelig den har Repens' blad
Hildeetenkte nok den siste var en sverdplantetype, men var så runde blad.
Litt kortvokst ennå, derav de litt rundere bladene kanskje, det er også en ung plante, og da ser de litt sånn ut. Men den strekker seg og får lange "sverdblad" etter en tid, når den blir plantet på ordentlig i og gjødslet Foretrekker å få næring gjennom plantenærings-tabletter som dyttes godt ned i bunnlaget rundt den.
Liten korrigering:
er den øverste planten din rød kun under bladene eller er det oppå bladene i toppen også? Mulig jeg linket til feil Repens, sjekk ut denne.
Postet 24.11.12 kl 23:37
Endret: 24.11.12 kl 23:41
fin er den lyse hvertfall skal ta et bilde når den er på plass i akvariet i morgen tenker jeg.
Bruker de 7 kugel fra jbl, har ikke grønne fingre, så blir litt sånn at alle planter får samme behandling og de som tåler det får bli
den er kun rød på undersiden ja, men lignet sånn på den rubin tegningen..
Bruker de 7 kugel fra jbl, har ikke grønne fingre, så blir litt sånn at alle planter får samme behandling og de som tåler det får bli
den er kun rød på undersiden ja, men lignet sånn på den rubin tegningen..
Postet 24.11.12 kl 23:53
Endret: 24.11.12 kl 23:57