Identifikasjon av planter

jeg har noen planter jeg skulle ønske og vite navn på. og eventuelt om det er akvarieplanter eller stueplanter.
har ikke peiling på hvorfor bildene legger seg på siden.
beklager det.
håper på svar fordeom.
Jani Ferrari
har ikke peiling på hvorfor bildene legger seg på siden. :(

Det er sånn bilder lastes opp her, de står som miniatyrbilder på siden for å spare plass.

Denne planten din bør du ta ut av akvariet. Det er en stueplante, ikke en akvarieplante! Det er faktisk en type palme.

Det er dessverre mange zoobutikker som driver slik svindel, og selger stueplanter som akvarieplanter til uvitende kunder. Etter en stund under vann råtner disse plantene og ødelegger vannkvaliteten. Uvitende nybegynnere går da tilbake til akvariebutikken og bruker mer penger der for å kjøpe en ny plante.... dermed har butikken tjent dobbelt opp på deg. Fordi plantene råtner og visner, bruker kundene penger på nytt og på nytt, og butikken tjener mye mer enn de vanligvis ville gjort.
Svindel, etter min ringe mening!

[External Image]
Planten på ditt bilde nummer to i første innlegg, er en Hygrophila difformis og den på tredje bildet er i samme slekt; Hygrophila siamensis.

I innlegg nr to er første bilde av en Echinodorus bleheri.
Bilde nr to er en type Vallisneria og
bilde nr tre er jeg litt usikker på, muligens en i slekten Ludwigia.

Hvis du søker på det familienavnet i plantebasen her, listes alle plantene i den familien opp og du kan sjekke bildene.
tusen takk for svar Mona.
då ryke stueplanten rett ut av akvariet. kansje eg ska planta ann i ei potta hjemma,og faktisk bruka ann som stueplante i stede for og hiv ann
Den kan godt få et nytt liv i vinduskarmen istedet for i akvariet, ja
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap