Kan noen hjelpe meg, uten bilde..

Har en "sivplante" på rot som jeg ikke har navn på. Bladene er grønne med hvite striper langs hele. Smale og lange. Kan ligne på bladene til en potteplante, en slik som er på stilk (dracaena).

Rota har forresten begynt å lukte litt dårlig, litt kloakkaktig kanskje. Så noe sier meg at den bør ut, men jeg ser cory`ne henger veldig ved den planta så kanskje det er godt for noe.

Anyone?
Nei, bladene er lange (minst 30 cm) og smale.
Ut med den, giftig men flott stueplante med populærnavnet "grønnrenner", se siden fra Toxipet. Den grønne varianten tok nesten livet av gammelkatten, han spiste den som kattegress vinterstid...

Har sett bestillingslister fra østen-produsenter, der vrimler det av dracaena, chiklidegress og andre Liliaceae-arter, de er fine i terrarium/paludarium men burde skilles fra akvarieplantene i listene slik at akvarieansatte som ikke har planter som spesialitet ikke tuller det til!
Nå ble jeg faktisk litt overraska. Jeg kjøpte denne planten i en butikk hvor de har god kompetanse. Men da er det rett ut med den Takk for hjelp
Du er nok ikke den første som i all uvitenhet har kjøpt stueplanter som akvarieplanter.
Jeg kjøpte meg en nydelig bregnelignende plante. Desverre så råtna den etter noen få måneder. Utrolig irriterende!

Det eneste du kan gjøre nå er å få den ut i en fart, og dra tilbake til dyrebutikken der du kjøpte den å klage. De må informere om slikt, men ofte vet de det ikke selv. Så si ifra så de iallefall er klar over det
Tilfeldig bekjentskap
© Ingolf Steffensen
Reklame for plussmedlemskap