Seks forskjellige planter

Vi kjøpte en plantepakke med flere forskjelligerplanter, de skal være både bakrunn, forgrunn og monteringsplanter. Jeg har funnet noen av plantene på plantebasen, men flere av plantene aner jeg ikke hva er.

Den første regner jeg med er en sverdplante av et eller annet slag
Har 2 planter til...
.. som jeg ikke fikk lagt til bilde av.

Alle svar er veldig velkommen og motas med takk
Som du sier, planta bak på bilde 1 er en sverdpante, ikke lett å si hvilken før den har fått undervannsform...

Planta foran er en Cryptocoryne, nokså sikker på at det er en wendtii men hvilken av de tre fargede vil den kanskje ikke røpe helt enda. Bare å ta vekk blader som ser slitne ut på begge to, de driver og roter seg og vil bli flotte når de er ferdig med det

Bilde to er en Vallisneria, og luringen på bilde tre kan være en Lobelia.

Gresset ser også ut som en Echinodorus, tenellus kanskje? Eller quadricostatus. Den siste er nok en Ludwigia repens.

Flott plantepakke uansett hva de heter!
Tuuusen takk:-)
Ja, var veldig fornøyd med pakken, mye planter for en liten penge. det var flere planter jeg kunne identifisere også Eneste jeg savnet var en liten notis om hva de forskjellige plantene heter, jeg har ikke kunnskapene nok (ENDA) til å kjenne igjen alle plantene. Kjempe flott å kunne få hjelp hær da
Bare moro med gåter! Nå var det ikke rare identifikasjonshjelpen, men ettersom jeg har fullstendig plantedilla og et dertil hørende bibliotek hjelper det jo med mulig plantefamilie, så kan letingen begrenses til noe overkommelig
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap