Hva slags plante er dette?

Kan noen hjelpe meg med sikker identifikasjon av denne? Damen I butikken mente det var Cabomba Aquatica, men var ikke helt sikker. Jeg skulle egentlig hatt en hurtigvoksende plante som var lite krevende, men leste at denne er relativt krevende bla ift co2.
Hadde den noen røtter (hvite rot-tråder) overhodet, eller var det bare stilker...?
Vanskelig å identifisere disse finbladete stilkplantene egentlig, da mange er til forveksling like. Man må ofte se svært detaljerte bilder for å skille dem. Og selv da er det vrient for mange.
Men jeg vil egentlig si meg enig i forslaget til den butikkansatte, det ser ut som Cabomba a. Og den kan være ganske vrien og kravstor, ser det ut til. Men, det hender jo at plantene overrasker oss og trives der man ikke skulle tro de trives.

PS! Ikke plant stilkene tett i tett i en sammenpakket bunt sånn som du har gjort. Sett dem i en løs gruppe en cm eller to fra hverandre, sånn at lys og sirkulerende vann kan komme til mellom stilkene. Ellers feller den blader og blir helt naken nederst.
syns det ligner litt på Limnophila sessiliflora. Den er ihvertfall veldig enkel å ha med å gjøre, og vokser utrolig fort!
Takk for svar. Jeg forsøkte å ta dem opp for å spre dem litt som mona o forelso. Jeg fant da ut to ting. De har definitivt en hel del røtter sanden. De har også noen 'røtter' ut I fra stilken over sanden. Og.. den søplet veldig ( mistet mange blader) når jeg skulle flytte dem. Men ser forsåvidt fortsatt grønne og friske ut ellers.

Trenger disse næringskuler I sanden? De har jo røtter, me det blir mange næringskuler når men skal spre planten utover.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap