Pen men vanskelig?

Lurer på hva slaks plante dette er?
Og er det noen som har erfaring med denne?
Syns dette ser ut som en Spragle, en potteplante av slekten Coleus. Du får vurdere selv om dette stemmer, men hvis det ER en Spragle må den for all del ikke puttes i akvariet.
Synes også den liknet veldig mye på spragle(har mange av den her hjemme, men blandene ser bla. smalere ut.
Om det er en akvarie plante så behøver røde planter gode lysforhold for å trives har jeg blitt fortalt . Kanskje noen kan bekrefte /avkrefte om det stemmer ?
Syns ikke dette ligner en spragle. Godt mulig det ikke er detaljert nok bilde. Skal se om jeg får lagt til et bedre bilde. Takk for svar
Thomas Muggerud
Syns ikke dette ligner en spragle. Godt mulig det ikke er detaljert nok bilde. Skal se om jeg får lagt til et bedre bilde. Takk for svar

Spragle får også det grønne på bladene om man ikke husker å knipe av blomstene
Ligner kanskje mer på Hypoestes av noe slag, mange arter og varianter av de. De brukes av og til i paludarium og terrarium, så ikke umulig at dyreforetninger har de for salg, men tror ikke de liker å stå under vann i lengre tid.
Ja, både Hypoestes og Coleus kommer i utallige mønster, fagekombinasjoner og bladformer. De mest typiske Coleus har en slik rosafarge med distinkt grønn kant og spragler. Men som sagt, det er din plante, og det kan være vanskelig å identifisere ut ifra bilder. Hvis det er en akvarieplante i potte, burde den jo ha vært merket. Hadde de ikke noe navn på den der du kjøpte den ?
Ingen navn nei. Kjøpt på TAM Lade Trondheim.
Passer på å følge med på forandringer. De sa det var en akvarie plante, men så sier de ofte hva som helst for å selge
Var ikke noe spesielt dyr plante, men synd om de selger planter for terrarium som akvarieplante om det skulle stemme.
Thomas Muggerud
Var ikke noe spesielt dyr plante, men synd om de selger planter for terrarium som akvarieplante om det skulle stemme.

Det er ganske vanlig å finne både stueplanter og terrarieplanter i akvariebutikkene, desverre.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap