Navn på planter???

Fant disse plantene på lokale dyrbutikken idag. Men uten navn..
Er det noen der ute som har sett disse før, og vet hva de heter?
Striker1980
Fant disse plantene på lokale dyrbutikken idag. Men uten navn.. Er det noen der ute som har sett disse før, og vet hva de heter?



Her har du gått på en smell, dessverre, og falt for salgs-trickset som mange zoobutikker dessverre praktiserer nå til dags. De selger stueplanter i akvariene sine....! Det er rett og slett lureri. Stueplantene overlever en viss tid under vann, før de til slutt drukner og råtner. Da har zoobutikkens plan fungert, for hva gjør kunden når planten råtner? Jo, de går tilbake til zoobutikken og kjøper MER. De legger igjen enda flere penger i butikken, og de tjener på lureriet!

Den øverste planten du har bilde av, heter [URL=https://www.google.no/search?q=dracaena&client=firefox-a&hs=wPw&rls=org.mozilla:nb-NO:official&channel=sb&tbm=isch&imgil=agJBGUgOnGz-eM%253A%253BDGhee3BGL8IMlM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fit.wikipedia.org%25252Fwiki%25252FDracaena&source=iu&pf=m&fir=agJBGUgOnGz-eM%253A%252CDGhee3BGL8IMlM%252C_&usg=__leVUrqfBuEwdc3tFczMBYArO8bM%3D&biw=1920&bih=943&ved=0CKUBEMo3&ei=r-EmVNKKCcemygP48oKQDA#imgdii=_]Dracaena[/URL] og er en typisk stueplante. Den nederste vet jeg ikke navnet på, men jeg har aldri sett den i noe akvarielitteratur og det minner meg sterkt om en stueplante jeg har hatt en gang i tiden.

Dette er ren og skjær svindel som jeg ikke ville funnet meg i! Ta plantene dine med tilbake og forlang pengene tilbake eller SKIKKELIGE akvarieplanter istedet, som er skapt for et liv under vann. I tillegg burde de som styrer i butikken fått seg en real skrape og en god dose kjeft for å lure kundene sine på den måten!
I tillegg til det lureriet som Mona beskriver så er det også sånn at når dem planter stueplanter i de små pottene for akvarieplanter, så er prisen vanligvis som for akvarieplanter, som er mye dyrere enn stueplanter.

Den samme planta, bare 5-6 ganger større ville koste deg 30-50 kr på blomsterbutikken.

Her er min store "akvarieplanta" i stua - dracaena. Den har jeg forresten tenkt å kaste snart fordi jeg er lei den, så den kunne du få gratis av meg.

Det var det jeg mistenkte når jeg ikke fant noe om plantene noe sted.
Da blir det en tur tilbake til butikken til uka for bytte av planter. Heldigvis hadde de også et godt utvalg av normale akvarieplanter.
Blir nok også en liten reprimade når det kommer til lureri... (grr)
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap