Cory yngelen er 8 dager!

Hei.
Nå har det gått 8 dager siden den første corydoras Aeneus yngelen tittet ut av egget (de neste fire kom to-tre dager etter). Nå er det artig å følge dem kan dere tro! De svømmer rundt i sin lille plastbolle og når det er foringstid, ja da piler de avgårde for å finne ut av hvor maten har landet :0) De tre fire første dagene kunne jeg ikke forstå hvordan jeg skulle få disse bittesmå skapningene til å leve, men nå begynner håpet å stige om at de kanskje skal bli store coryer. Jeg skifter vann to ganger daglig (tapper vann rett fra springen og la det stå noen timer før vannbytte slik at det blir romtemperert) De spiser scollups (heter det det?) og et utrolig smått/pulverisert yngelfor. Noen ganger tar jeg artemia (ikke egg) ut av frysen, moser det mens det fremdeles er frosset, da blir det en velling av de, og setter en dråpe med dette ned til yngelen. Det er snadder ;0) Koooser meg med dette, og gleder meg til jeg finner en passe stor reol som jeg kan fortsette med corydoras-"oppdrett" i.
Tilfeldig bekjentskap
© Nina Strømme
Reklame for plussmedlemskap