Egg fra corydoras Concolor, eller Sterbai.

Har et karr med de to typene corydoras. (Concolorene er VF) Jeg har hatt dem i ca en uke, og akkurat nå fant jeg tre små egg klistret på ruten. Jeg kan ikke si hvilken av typene som har lagt dem, for hele gjengen er like ivrige, opp og ned ruta, og ingen skal selvfølgelig legge noen egg når jeg står med nesa klistret til karret ;0)
Nå har jeg en liten plastikk-boks med corydoras aeneus yngel, og måtte finne frem en til, litt torv og en dobbet-kobling til brusestein så eggene får det de trenger. Nå er det bare å krysse fingrene, og håpe at hvertfall ett av eggene blir noe av. Hvilken type det er blir spennende å se.
Er nå oppe i ni egg, men fremdeles er det ingen usømmelig oppførsel når jeg er ved karret ;0) Skal forsøke å luske litt i døra for å finne ut hvem det er som legger dem.
Aquadama
Er nå oppe i ni egg, men fremdeles er det ingen usømmelig oppførsel når jeg er ved karret ;0) Skal forsøke å luske litt i døra for å finne ut hvem det er som legger dem.



Må nesten le. Vet hvem som legger dem nå, men hva som kommer ut av hvilket egg er alikevel like spennende. Det er nemmelig to Concolor-damer og ei sterbai dame som legger samtidig.
De legger egg i dag også. Nå har jeg 23 stk. Er det noen som vet om disse ynglene er like villige til å spise som aeneus ynglene er? De fem aeneus ynglene mine spiser og koser seg, og jeg kan se de vokser for hver dag!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap