Corydoras Deckeri

Noen som vet hvor det er mulig å få tak i denne coryen? Har ei venninne som trenger å få "oppdatert" stimen sin, ettersom det bare er en igjen. Men det har ikke vært mulig å få tak i noe sted. Den står ikke en gang i fiskebasen her, ser jeg! Det er en vakker cory, forresten Kunne nesten tenke meg noen selv...
Dyrehagen
Noen som vet hvor det er mulig å få tak i denne coryen? Har ei venninne som trenger å få "oppdatert" stimen sin, ettersom det bare er en igjen. Men det har ikke vært mulig å få tak i noe sted. Den står ikke en gang i fiskebasen her, ser jeg! Det er en vakker cory, forresten :-) Kunne nesten tenke meg noen selv... :-)


Prøv med nærmeste zoo butikk.

De vil alltid kunne skaffe det du ønsker, men er det en spesiell type, "svir" det oftes i lommeboken.

Er du sikker på at du har skrevet rett art type?
Finner ingen Corydoras med dette navnet.
Er den samme som corydoras C03, eller Corydoras loxozonus
Jepp, det er riktig navn. Og det er ingen vanlig cory, nei, har vi etterhvert funnet ut. Den står ikke en gang i fiskebasen her. Mange butikker har blitt sjekket, inkludert Majorstuen Zoo (jeg tror det er der de ble kjøpt tidligere). Dette er til ei venninne som har en enslig deckeri igjen av flokken hun en gang hadde. Hun har nå en "stim", bestående av en c. deckeri og en c. panda. Og hun har aldri siden funnet noe annet sted som har solgt deckeri. Så nå ønsker hun seg litt flere i Julegave. Jeg vil synes det er rart om hun ikke har bedt butikken på Majorstuen om å forsøke å bestille. Det er nemlig der hun oftest handler, og det er ingen dårlig butikk når det gjelder akvaristikk!

Et kjapt søk på Google ga meg c-003 på deckeri. Har ikke dobbeltsjekket nummeret...
Fisken er her i basen under navnet Corydoras loxozonus. Det er samme fisken. Dersom du bruker det når du forsøker finne dem i butikker skal du se du får napp.
Ser at c. loxozonus ligger inne med c-082 hos planet catfish. Hmmm... Men bildet til loxozonus passer bedre med hvordan jeg husker at fisken ser ut.
Om det er C-082 det er snakk om så finnes den i listene fra Colombia og mulig å oppdrive. Problemet er minste bestillinga.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap