- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Corydoras Robineae.
Corydoras Robineae.
Nå er jeg så spent, jeg får kanskje bestilt meg Corydoras Robineae i morgen!
De er så utrolig nydelige. Det er kun i det siste det er registrert oppdrett av denne typen Coryer (iflg. Planet catfish) så da er jo iveren etter å få lagt forholdene ekstra godt tilrette enda større enn til vanlig.
Har til nå fått yngel på Corydoras Aeneus vanlig og albino og Sterbai. Har Sterbai ynglene gående i en 60 liter nå. Tenk å få til en av de virkelig vansklige typene da. Å drømme er ihvertfall lov. Nå krysser jeg fingrene for at jeg får bestilt dem i morgen, og så er det bare å vente til turen fra Brazil er unnagjort for de søte små.
De er så utrolig nydelige. Det er kun i det siste det er registrert oppdrett av denne typen Coryer (iflg. Planet catfish) så da er jo iveren etter å få lagt forholdene ekstra godt tilrette enda større enn til vanlig.
Har til nå fått yngel på Corydoras Aeneus vanlig og albino og Sterbai. Har Sterbai ynglene gående i en 60 liter nå. Tenk å få til en av de virkelig vansklige typene da. Å drømme er ihvertfall lov. Nå krysser jeg fingrene for at jeg får bestilt dem i morgen, og så er det bare å vente til turen fra Brazil er unnagjort for de søte små.
Postet 04.01.07 kl 20:43
Endret: 04.01.07 kl 20:44
Postet 04.01.07 kl 20:51
Postet 04.01.07 kl 21:01
Postet 05.01.07 kl 00:46
Postet 05.01.07 kl 17:51
Dette er vel en av det mer vanskelige artene å få i lek. Har selv 8 stk. men har ennå ikke prøvd å sette dem i lekmodus.
Ligger en artikkel her om en som har klart det.
http://www.scotcat.com/articles/article56.htm
Ligger en artikkel her om en som har klart det.
http://www.scotcat.com/articles/article56.htm
Postet 05.01.07 kl 18:19
Postet 05.01.07 kl 18:26
Postet 17.01.07 kl 09:28
Postet 17.01.07 kl 16:55
Postet 17.01.07 kl 21:39
Postet 17.01.07 kl 21:45
Postet 22.01.07 kl 20:25
Hva mater dere coryene med? Så langt har jeg noen JBL bunntabletter, som løser seg opp, og røde mygglarver. Men de er ikke umiddelbart på maten, noe som får meg til å tro at de mistrives. Men det er vekke om morgenen ser det ut for. Og de svømmer rundt i formasjon og vaser og ser ikke lidende ut men hvem vet.
Lurer litt på om jeg skal prøve å kjøpe mer for i dag og se om noe annet faller mer i smak. Tips?
Lurer litt på om jeg skal prøve å kjøpe mer for i dag og se om noe annet faller mer i smak. Tips?
Postet 23.01.07 kl 15:14
Postet 23.01.07 kl 15:18
biXenHer kommer et bilde, ikke noe bra. Meget sjenerte disse fiskene, vanskelig å se om de spiser noe i det hele tatt. Men de virker til å trives likevel, svømmer rundt og skoier rundt rota. Mest aktive om kvelden.
Prøv å spionere Dvs vent en times tid eller så etter at du har slått av lyset i akvariet om kvelden. Ta så en lommelykt og lys inn i akvariet. Tipper du tar dem på fersk gjerning i veldig normal og stor aktivitet
Enkelte Coryer er tydeligvis mer aktive om natten. Hadde selv en gjeng C. arcuatus som jeg aldri så bevege seg på dagtid. De mest sky Coryene jeg noengang har hatt. Men om natten var det full rulle på dem Heldigvis er de fleste Coryer aktive også på dagtid, så vi får nyte synet av dem
Postet 23.01.07 kl 15:37
Får prøve å luske litt på natten ja, ser bevegelser da. Og om kvelden skjer det litt da også. Når de svømmer en og en på rekke og rad i en bue over den ene greinen på rota er de så sjarmerende
Det kan jo være litt pga. plasseringen også. Må foreløpig ha det i enden på stuebordet, så da skjer det en del rundt dem. De sitter stort sett og titter ut, en og to av dem er ofte inni javamosen så jeg ikke ser de og blir nervøs, men så er alle der plutselig og freser rundt. Så det er sikkert ikke mistrivsel, som du sier. Skal skaffe et møbel til dette karet også etterhvert. De svømmer vekk fra frontglasset hvis jeg kommer for nær På kvelden har jeg sett at opptil flere av dem ligger og slapper av oppå rota også, som er nokså høyt i karet.
Jeg får kanskje prøve noe rekepellets også da, skulle hatt noe mat jeg kan være sikker på er spist egentlig De andre nykommerne (rødmunnstetra i et annet kar) var det også svært vanskelig å se om spiste noe, de er jo så kjappe. Da blir "far" nervøs
Det kan jo være litt pga. plasseringen også. Må foreløpig ha det i enden på stuebordet, så da skjer det en del rundt dem. De sitter stort sett og titter ut, en og to av dem er ofte inni javamosen så jeg ikke ser de og blir nervøs, men så er alle der plutselig og freser rundt. Så det er sikkert ikke mistrivsel, som du sier. Skal skaffe et møbel til dette karet også etterhvert. De svømmer vekk fra frontglasset hvis jeg kommer for nær På kvelden har jeg sett at opptil flere av dem ligger og slapper av oppå rota også, som er nokså høyt i karet.
Jeg får kanskje prøve noe rekepellets også da, skulle hatt noe mat jeg kan være sikker på er spist egentlig De andre nykommerne (rødmunnstetra i et annet kar) var det også svært vanskelig å se om spiste noe, de er jo så kjappe. Da blir "far" nervøs
Postet 23.01.07 kl 15:52
Endret: 23.01.07 kl 15:53
Heheh, disse fiskene er noen snålinger. De er jo så supersjenerte og skvetne når lyset er på at jeg regna med at dem var livredde meg. Men idag når jeg skulle plante noen planter så var de fremme og snusa og lurte på hva dette var for noe, måtte nesten dytte dem vekk. Regner med de ikke ser så veldig godt og bare lukta noe så interessant at det måtte sjekkes ut kanskje
Postet 29.01.07 kl 20:00