Corydoras Sterbai på speed

Fikk i dag 10 c.Sterbai. I begynnelsen var de litt avventende til sine nye omgivelser. Men nå har de tatt helt av. De fyker fram og tilbake over glasset og opp og ned. Og jeg som trodde de skulle holde seg langs sanden.

Er dette vanlig oppførsel ?

Har sjekket vannverdiene og både ph, gh og nitritt er bra.
Kan jo også nevne at de andre fiskene ser ut til å ha det bra. (Ancistrus, platy og betta)
Sterbaiene mine har aldri holdt seg rolig nede i sanden (Ok innimellom gjør de det). Jeg ble også forbauset over aktivitetsnivået. I dag var de faktisk verre enn vanlig, men det hadde sin naturlige grunn. De var plutselig i vill lek
Godt å høre Begynnte å lure siden de jeg har sett i butikken stort sett har holdt seg rolig. Men er jo bare gøy å se på dem fyke over glasset

Tror ikke det er lek på mine. De har jo akkurat ankommet, desuten så er de foreløpig litt for unge tror jeg. Vet ikke hvor store de er når de begynner med lek jeg, men disse er ca 3 cm. Regner med at de må vokse litt.

Men da er det bare å nyte synet av dem da
Dette er naturlig i nye omgivelser.
Sannsynligvis er de oppspilte og nysjerrige på sin nye verden
Det er nok oppspilte ja. Men til å være bunnfisk så er de veldig glade i å svømme oppover vinduet. Selv platy'ene mine holder seg mer på bunnen enn dem

Rett etter at lyset kom på i dag fikk jeg se en fin stim på 8 som svømte omtrent midt i akvariet rundt hele. Utrolig kult
Jeg synes alle Coryer oppfører seg sånn når de er nye i et akvarium, jeg De suser rundt opp og ned langs glasset, og finner de en vannstrøm eller boblestrøm, kaster de seg inn i den og jobber som gale. Det pleier å roe seg ned etter et par dager, men hvorfor de gjør det i starten har jeg ingen anelse om. Får håpe det ikke betyr at de leter desperat etter en vei ut
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap