Sover Coryene?

Når jeg kom hjem i dag oppdaget jeg at den ene flekkete pansermallen min lå på siden og var urørlig. Den hadde lagt seg ved en gresstuss og så ut som om den var død. Jeg stod å stirret på den i flere minutter før jeg gikk for å finne hoven. Når jeg kom tilbake var fisken borte, og jammen svømte den ikke rundt sammen med alle de andre. Det ser ut som om alt er bra nå, men er det virkelig slik at Coryene dupper av akkurat slik som oss... Er det noe jeg bør bekymre meg for? Sjekket vannverdiene og alt er ok...
Har opplevd noe lignende, så det kan virke som om de tar seg en "cory"blund i ny og ne.

Mine bruker å "stå på hodet". Det vil si at de hviler bartene og brystfinnene på grusen. Selve kroppen er ikke borti grusen. Slik kan de stå i lange tider.

Av og til henger de i plantene også.

Einar
Det er merkelige skapninger dette her. Er vel derfor jeg har blitt begeistret for dem ... Mine henger også rundt plantene, skjult godt mellom stenger og blader, og her forleden tok jeg en på fersken som lå og duppet av oppe på plantebladet. Viser jeg meg frem fremfor glasset blir det fullt liv, opp og ned, til siden, frem og tilbake. Så roer de seg ned og blir liggende stille, mens andre fortsetter å grave i grusen... Når de ser meg, så tenker de vel "mattid" da... Herlige skapninger....

Inaktiv bruker
Mine hadde noe ala d samme "symptomene", men det virket heller som at de ikke orket svømme lenger...de "sovna" og letta.... så kom dem helt opp til overflata, da våkna de og svømte ned til bunnen igjen. Mystefiskisk. Jeg lurer nå på at dem kansje var syke..
Tilfeldig bekjentskap
© selveste
Reklame for plussmedlemskap