Corydoras sp. Gold laser legger egg :0)

Overskriften sier vel alt :0) Jippi!! Gold Laser er den samme som vi kaller gold stripe her i landet. Har bare to stykker og så lenge de har gått sammen med de vanlige Aeneusene så har de ikke lekt. I går flyttet jeg de over i en lekstank (10 liter) og i dag har de lagt de første eggene. Hunnen legger kun ett egg om gangen, og det tar over en time mellom hvert egg. Jeg må si som Ian Fuller; "det er ikke noe som tilsier at dette bare er en fargevariant av Aeneus". Kroppsform, adferd og eggproduksjon tilsier at disse snart vil bli kategorisert som egen art. Blir spennende å se om det blir noe av eggene. Mine Corydoras Sp. Black viser også tegn til lek, men ikke noe egg her enda.
Tusen takk! Detter er moro!
Gratulerer! Jeg krysser fingrene for at det snart blir småttiser hos deg
Gratulererer, Gry!
Dette var skikkelig gøy.

Må få vite hvordan det går med eggene, lover du å holde oss oppdatert?

Argh, jeg er så misunnelig på dine C. a. black og Gold laser! MÅ bare få meg noen sånne jeg også. )

PS! Jeg er så glad du skriver sånne innlegg. Flott at det finnes flere Corydoras-entusiaster her!
Ja det hadde vært gøy om det ble noe av dem. Jeg lar eggene være i karet, og flytter de voksne over i et større kar når leken er over. Her er et bilde av "far".
mona o
Gratulererer, Gry! Dette var skikkelig gøy. Må få vite hvordan det går med eggene, lover du å holde oss oppdatert? Argh, jeg er så misunnelig på dine C. a. black og Gold laser! MÅ bare få meg noen sånne jeg også. :-)) PS! Jeg er så glad du skriver sånne innlegg. Flott at det finnes flere Corydoras-entusiaster her! :-)

Selvfølgelig holder jeg dere oppdatert :0)
Sitter å sikler litt over annonsen din nå Mona.... de er så nydelige de Adolfoiene dine.
Ooooh! Nydelig cory! Nå ble jeg veldig, veldig misunnelig!

Det er forresten flere som sikler over annonsen til Mona. Jeg hadde egentlig tenkt å be om å få kjøpe noen av henne, og så legger hun ut annonsen akkurat når jeg definitivt ikke har råd eller plass til flere coryer! Vel, jeg antar at det ikke blir siste gangen det kommer aldolfoier fra den kanten...
Dersom en av dere to er seriøst interessert, så kan jeg holde dem av. Det er ikke noe problem. Jeg vil helst la dem gå til noen som er spesielt opptatt av maller og Coryer (mine små hjertebarn dette, så jeg slet litt når jeg laget annonsen... Det hadde vært supert om de gikk til noen jeg "kjenner"

Det er bare å si fra dersom det er aktuelt, da kan jeg trekke annonsen og holde dem av (om det tar tid er det ikke noe problem, det er ok).
Men for å ikke bryte noen forumregler bør sånt tas på email, og for å ikke ødelegge Gold Laser-tråden til Gry med masse utenomsnakk
Liten oppdatering. De få eggene som ble lagt forrige uke ble spist :0( Jeg trodde eggene var trygge da de ikke ble spist i løpet av det første døgnet, men nei da, på morgenkvisten mente de vel at de ikke hadde fått for tidlig nok, så de tok like godt å jafset i seg "avkommet". I dag var det derimot lek igjen, så nå har jeg, klok av skade, fått dem over i klekkekar :0) Til nå er det fem egg, og det ser ut som om de leker fremdeles.
Dette går ikke veien enda... Ingen av de seks eggene jeg fikk reddet er befruktet :0( Søren, men gir ikke opp ;0) I dag ser det ut som om mine viltfangede Concolor highfin skal begynne å leke også. Hurtige runder opp og ned langs ruten, og de som til vanlig er så sky, ja de enser meg ikke *s*. I dag fant jeg en Sterbai yngel i hovedkaret igjen. Den er rundt 1,5 cm, og det er like merkelig hver gang hvor godt de klarer å gjemme seg vekk, helt til de blir så store. Skal en tur på skolen for veiledning på bachelor oppgaven min, men skal forsøke å få tatt noen bilder når jeg kommer hjem.
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Sliwon
Reklame for plussmedlemskap