Corydoras egg, noen råd takk.

Var så utrolig heldig å få kjøpt en gruppe Corydoras adolfoi av Mona.

Da har lagt egg, og eggene er nå flyttet til en midlertidig bolig. (stor påleggsboks, med luftpumpe)

Spørsmålet er... Noen av eggene var lagt i sanden, eller de hadde falt ned mens de var klebrige. Dette har medført at 4 av eggene har sandkorn festet til seg. Vil dette ha noe å si for klekkingen, eller "helsen" til ynglene? Dette er så smått, at jeg ikke tror jeg kan få løs sandkornene uten å ødelegge eggene. Noen råd?
Lissen31
Var så utrolig heldig å få kjøpt en gruppe Corydoras adolfoi av Mona. Da har lagt egg, og eggene er nå flyttet til en midlertidig bolig. (stor påleggsboks, med luftpumpe) Spørsmålet er... Noen av eggene var lagt i sanden, eller de hadde falt ned mens de var klebrige. Dette har medført at 4 av eggene har sandkorn festet til seg. Vil dette ha noe å si for klekkingen, eller "helsen" til ynglene? Dette er så smått, at jeg ikke tror jeg kan få løs sandkornene uten å ødelegge eggene. Noen råd?
Det gjør ingenting at det er sand på eggene. Det hender ofte at jeg mister egg ned på sanden i mine klekkekar, og da lar jeg dem bare ligge. Det går helt fint, og eggene klekkes som vanlig.
Så flott. Var så redd de skulle bli missdannet el. siden de kanskje ikke skulle få klekket ordentlig med sand på. Nå kan jeg roe meg litt ned, og nyte fortsettelsen.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap