- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Corydoras hos diskus- hvilken egner seg best?
Corydoras hos diskus- hvilken egner seg best?
Postet 24.03.07 kl 00:19
Den Corydoras-arten jeg vet om som best tåler den høye temperaturen i et diskuskar, er definitivt Corydoras sterbai.
Vi snakker altså om langvarig opphold i så høy temperatur.
Mange arter Corydoras vil kunne leve en stund i denne temperaturen, men etterhvert vil det tynnes ut i rekkene og man vil sannsynligvis oppleve at de visner bort og blir færre og færre over tid.
Vi snakker altså om langvarig opphold i så høy temperatur.
Mange arter Corydoras vil kunne leve en stund i denne temperaturen, men etterhvert vil det tynnes ut i rekkene og man vil sannsynligvis oppleve at de visner bort og blir færre og færre over tid.
Postet 24.03.07 kl 00:25
Postet 24.03.07 kl 00:42
Jeg har nå hatt C. Metaee sammen med mine diskus i rundt ett halvår. En uke etter at disse ble kjøpt inn, døde en av coryene på mystisk vis, ellers har jeg ikke vært i nærheten av å se noe negativt (ut over at de er så feite at de har inntatt kveite-positur :p)
På sikt antar jeg at jeg kommer til å bytte ut Metaee med sterbai jeg også, og heller ha metaee i ett annet kar
På sikt antar jeg at jeg kommer til å bytte ut Metaee med sterbai jeg også, og heller ha metaee i ett annet kar
Postet 24.03.07 kl 17:38
mona oMange arter Corydoras vil kunne leve en stund i denne temperaturen, men etterhvert vil det tynnes ut i rekkene og man vil sannsynligvis oppleve at de visner bort og blir færre og færre over tid.
Dette stemmer også med mine erfaringer. Alle corydoras foretrekker lavere temperatur enn det diskusen vil ha, og litt brutalt sagt ofrer du cory'enes helse på lang sikt med å holde dem på 28 -30 grader. De bare blir færre og færre. Noen overlever nok, men de har det definitiv det ikke bra med denne høye temperaturen over lang tid.
Postet 24.03.07 kl 21:50
Postet 25.03.07 kl 00:05
Kan det gå bra med denne såkalte Skunkbotiaen med diskus? Så på profilen deres at de kan gå mellom 25-30 grader mener jeg. Har en gjeng av disse gående i et annet kar fra før, har hatt de i noen år nå.
Eller vil de mobbe på diskusen? De gikk tidligere med skalarer uten problem, og går nå med både guppy og yngel... Relativt rolige og styrer innad i sin egen gruppe.
Eller vil de mobbe på diskusen? De gikk tidligere med skalarer uten problem, og går nå med både guppy og yngel... Relativt rolige og styrer innad i sin egen gruppe.
Postet 25.03.07 kl 12:28