for til corydoras??

Hei hei
Har akkurat startet et eget artskar til coryer. Hva forer dere med? Nå lever de på myggiser og malletabletter. Men leste at rekepellets også er noe de liker. Noen bra nettbutikker som selger dette og isåfall hva skal jeg kjøpe?
Er det noe annet jeg kan gi disse? Har 16 stk nå.

De liker det meste, bare ikke rent grøntfòr. Diverse malletabletter som f.eks. JBL Tabis, eller Hikari sinking wafers, går det en del av her. De spiser også gjerne frossen artemia, eller frysetørket tubifex.
Wardley rekepellets finner du hos Webzoo (har hørt at disse skal gå ut av det norske markedet, så løp og kjøp)

Røde frosne mygglarver er imidlertid det mine liker aller best. Da går de helt bananas. Jeg fòrer med det flere ganger i uka.
Har forsøkt hvite mygglarver og svarte mygglarver også. De hvite har jeg problemer med å få til å synke, halvparten flyter pga luftbobler i fòret.

De svarte mygglarvene er dessverre dårlig likt blant pansermallene mine av en eller annen merkelig grunn. Litt uventet, for jeg leser at mange fòrer med det for å trigge til lek. Jeg har forsøkt flere ganger, men det ender stort sett opp med at jeg må slamsuge det opp igjen etter en stund fordi det blir liggende uspist. Da jeg fòret med det sist, var det bare et par-tre arter som spiste det, hos resten måtte jeg slamsuge det bort igjen etter noen timer.
takk for svar
Har veldig lyst til å få til lek på de. Det tar nok en stund da karet er nystartet (men med pumpe og sand som var godt brukt) Kjøpte luftpumpe til det karet og det digget de. Satt i over en time i går kveld bare å tittet på at disse nye småtassene lekte seg med strømmen. Det var som om de sto i kø for å svømme inn. På det meste fløt de 3 stk etter hverandre. Noe av det rareste jeg har sett haha.

Skal ta en tur til byen i dag for å se hva jeg kan finne til de. Blir vel litt av alt og masse flere røde myggiser hehe. Det elsker de. Har aldri foret med svarte, men er jo verdt et forsøk det og.
liten oppdatering..
oi oi oi nå ble det liv i karet.
svarte myggiser gikk ned på høykant. Sjefen har tatt seg godt til rette på en haug av disse og der ligger'n. Dette var vist kjempegodt. Fikk tak i typifex også, men tenkte jeg skulle prøve med denne i morra. jlb fant jeg ikke hos noen av butikkene men men. Bestilte Wardley rekepellets på nett. Takk for linken
Nå skal de små småttisene mine få det bra her. Mens jeg var nede fant jeg go en gjeng med sterbai som jeg måtte kjøpe. Disse skal få et eget kar om en mnd. Men nå går de sammen med mine andre til jeg får flyttet. De falt visst for brusesteinen disse også.
mona o
De liker det meste, bare ikke rent grøntfòr.


mine spiser agurk...:P
ååh? det har mine aldri vert interessert i... Kanskje mine nye sterbai vil like d..
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap