Laser Gold og Metae.

I dag kom Arne hjem med gjengen på 10 Metaer. De var kjempe flotte!

Etter at de var tatt oppi karet, og jeg hadde fått studert dem litt, fant vi ut at vi skulle ta en tur til Arendal i dyrebutikkene der.

I den nye butikken på Harebakken hadde de hatt akutt forgiftning av karene (sammenkoblet anlegg til alle kar), så eieren, stakkars mann, måtte bare konstatere at så godt som alle fiskene han hadde i karene var døde. Huff. Butikken ser ut til å kunne bli bra, og ei av jentene i betjeningen har god peiling på fisk, og alltid et smil på lur.

Vi tok turen til Myrene Zoo, der gjorde jeg årets kjøp! I et kar gikk det noe som var merket Corydoras gullsøm. Jo da; det var Laser Gold, og jeg skulle få dem til 30 kroner stykke!! Gjett om jeg kjøpte alle de hadde da?? Jeg fortalte at dette var fisk som ble solgt til over 200 andre steder, og hun som jobbet der sa at hun var avhengig av at importør visste hva han leverte i forhold til å kunne sette priser på artene. Hun hadde ikke greie på Coryer, og hadde dermed priset dem som Aeneus, noe hun innrømmet med letthet (det er også ei veldig trivelig jente). Lykkelige meg!!!

I dag har det virkelig vært en god Cory-dag.
Ojojoj gratulerer! Jeg har akkurat bestilt 10 stk C. aenus Black - Venezuela jeg 900kr, syns ikke det var verst Men prisen har vel noe med at vi også bestilte en god del dyyyre VF scalarer...
Tinesol
Ojojoj :) gratulerer! Jeg har akkurat bestilt 10 stk C. aenus Black - Venezuela jeg :) 900kr, syns ikke det var verst :) Men prisen har vel noe med at vi også bestilte en god del dyyyre VF scalarer...

Jeg fikk mine Black for 88 kroner stykke så vi har begge fått en god pris :0)

Håper du får dem til landet, da det viser seg at det som regel er tomt hos eksportørene. Krysser alt jeg har for at du har dem snart :0)
Hei, det var jommen bra pris ja
Om de er utsolgt, og det er lenge å vente, har jeg ett par andre jeg godt kunne tenkt meg og... nr 2 på listen er 10 stk VF panda (750 kr) og nr 3 er 10 stk polysticus (350kr). Alt for mange flotte Corryer
Polystictusen er artig, og en sjelden fisk å se her l landet. Hadde vært artig om du fikk tak i den, og fikk yngler ;0)
Pandaen er jo bare herlig, en skikkelig sjarmør.
Ja, jeg syns polysticusen er kjempefin... åååå dilemma. Sendte bestillingen idag, men de blir ikke bestilt fra det store utland før på mandag... kanskje jeg skal ha de istedet? Guri... jeg må tenke på det litt lenger, kjenner jeg nå plutselig Evt kjøpe flere kar...
Da må det bli flere kar! Hehe, nei da, men jeg ville nok bestilt en art det ikke er så mange som har. Black er fremdeles en relativ lite utbredt art her i landet så det er artig å ha fått tak i den. Det samme med Polystictus, får du yngel på den kan du få greie priser vil jeg tro, i hvertfall av oss Cory-gale ;0)

Panda er nydelig, men den er jo vanlig i handelen, så jeg ville nok ikke prioritert den. Dette er min mening, og det kommer nok av at jeg elsker utfordringen ved å lete etter arter som er litt uvanlige, og så å forsøke å få yngler.
Jeg synes liksom ikke det er like stas når Paleatusen leker som når en av de mindre kjente artene gjør det. Er det kanskje litt gal innstilling.....? *s*
Hehe det var faktisk akkurat noe sånt jeg skrev i den tråden jeg hadde om dette tidligere Men da kanskje jeg skal helle mer mot polystictusen Har jo sett at endel har begynt å få Black'en her nå ja. Og er jo gøy OM jeg skulle klare å få yngel på de, å kunne spre de litt utover

De er jo så søte og prikkete, polystictusene Jeg elsker prikkete coryer
Også var de jo fryktelig billige... kanskje jeg heller skulle ha 15?
Hmmm... må bare presisere en ting.... Det er snakk om C. polysticus og IKKE C. polysticTus... hvem snakket du om Gry?
Haha, ja ta 15! Kjenner meg så godt igjen.
Tinesol
Hmmm... må bare presisere en ting.... Det er snakk om C. polysticus og IKKE C. polysticTus... :D hvem snakket du om Gry? :D

har alldri hørt om Polysticus, så jeg trodde det bare var en skrivefeil jeg?
Jeg snakker om denne.
Det er godt mulig det er skrivefeil, men da er det det på [URL=null]lista[/URL] jeg bestiller fra

Jeg stusset litt, da jeg ikke hadde hørt om c. polysticus jeg heller, men googlet den og fant da blandt annet denne , men DET kan jo også være en skrivefeil, siden jeg ikke finner C. polysticus på NOEN av de mer seriøse sidene

Tror det er en skriverfeil ja. Ian Fuller skriver Polystictus, og vi satser på at han vet hvordan det staves ;0)
Ja, hehe, det jeg mente var at jeg trodde først det var to forskjellige, før jeg fikk tenkt meg om. Ikke helt skarp i toppen idag,tydeligvis, for det burde jeg skjønt litt før Men de er jo fine uansett hva de heter
Og det er det som er det viktigste!
Ja, og nå som jeg har brukt så mye tid på å finne ut av at jeg manglet en t i navnet, og sett enda fler nydelige bilder, må jeg nok ha 15 ja

Men har du noen bilder av dine nye eller?
Tinesol
Ja, og nå som jeg har brukt så mye tid på å finne ut av at jeg manglet en t i navnet, og sett enda fler nydelige bilder, må jeg nok ha 15 ja :D Men har du noen bilder av dine nye eller? :)
Har ikke fått tatt noen enda. De er nok litt skvetne nå første dagen, men jeg skal gå ned nå og forsøke å ta noen. Legger de inn på cory-bilde-tråden dersom jeg får noen brukbare.
De Laser Gold er virkelig fine. Var en på NA som posta bilde av dem nylig. Gratla.
Har noen fra før av også, og har postet bilder av dem på NA, kanskje det var mine du så? Takk for gratlene uansett ;0)
Tilfeldig bekjentskap
© Per Lindqvist
Reklame for plussmedlemskap