Diger Cory !

Har "arvet" to coryer av en kompis. Disse har gått for lut og kaldt vann en stund, men er friske og fine.
Det eneste jeg stusser på er størrelsen, de er et par år gamle og den største er virkelig svær ! Tror ganske sikkert det er vanlig C. Aneus. Jeg har 4 albinoer fra før, disse er på samme alder, men bare rundt 5 cm. De jeg har arvet er 9 og 7 cm.
Kan det være en annen art som ligner men er større ?
Skal prøve å få tatt bilde av droga. Morro med dem i allefall, de er litt sky, men er mer og mer fremme og graver i sanddynene for hver dag nå, den enorme ( hannen ??) driver og graver voldsomt og stimer rundt mine små albino. De spiser squash med stor glede også.
De største corydoradinae er Corydoras Fowleri og kan bli 7 Cm. Den andre er Brochsis multiradiatus som kan bli opp til 10 Cm. Den tredje er Scleromytrax barbatus (Skal ha kaldt vann) og kan bli opp til 9,5 cm. Corydoras aeneus kan bli opp til 7,5 Cm. Du kan søke gjennom fiskebasen og se hvilken Corydoradinae du har

Andreas Bjørvik
Det ser ut som en vanlig C.Aeneus

Andreas Bjørvik
Ja, den gjør det. Må bare være ekstremt storvokst av seg rett og slett. Han (?) er flott i allfall
De fleste databaser angiver fiskenes længe som "standard længde", det vil sige fiskens længde uden hale.

Hvis man måler halen med får man "total længde".

En Cory med en standardlængde på 7,5 cm. passer fint med en totallængde på 9 cm.

En C. aeneus af den størrelse er sikkert en hun.
Jeg arvet også to c. aeneus albinoer som må ha vært fullvoksne. Fikk spørsmål om å overta de og fikk helt sjokk da jeg så hvor store de var... De var nok makstørrelse, og det kan stemme at de var ca 7,5 cm uten hale, 9 cm med. De var i alle fall ikke mindre!

De var skikkelig runde også, og så ut som to store rosa griser som gravde rundt i sanden! -Underlige vesener.

Det er nok en flott dame du har der. Håper hun har noen kjekke beilere i karet også?
Gry
Det er nok en flott dame du har der. Håper hun har noen kjekke beilere i karet også?


Jada, de er 6 stykker og minst 4 av dem er hanner etter størrelsen å dømme.

Det rimer det med størrelsen sånn som dere beskriver. Morsomt når de blir så store og fine !
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap