Enda en tråd om corydoras egg..

Nå hadde jeg "endelig" fått mine to stk corydoras sterbai yngel over til resten av gjengen og slått av luftpumper for sommeren. Hadde 3, men den ene døde i flyttingen. Yngelen ikke pumpen. Deilig og stille i akvariekjelleren!

MEN:
Da bestemte cory sterbai gjengen for å legge vel 50 egg og jeg plukket! De har ikke lagt på en stund så jeg trodde de hadde sommerferie. På med luftpumper og småkar her skal de klekkes.. hehe

Også skjedde det noe som etterhvert fører til masse spørsmål! Mine stygggamle svære corydoras aenus la egg. 100 egg! Tror det er fra dem alle sammen. Er ikke helt sikker for det er noen albino'er oppi sammen med dem. Så ikke når de første eggene ble lagt, kan jo ha vært hvemsomhelst av cory'ene. Måtte jo plukke der først for å se hvem det ble avkom av.. Så fordi det var så mange egg hehe. Jeg så seinere at en av aenus hoene la egg så jeg tror nok det er deres egg. Spennende uansett.

Spørsmål:
Kan aenus og albino krysses?
Kan ho'er plutselig bare legge egg for å "unngå å sprekke"? Altså uten at de er befruktet. Aenusene er gamle og alle er like svære, trodde ikke jeg hadde noen hanner. Dessuten var den ene hoa som la egg ganske rød der eggene kommer fra.
Pleier aenus å legge eggene sine i klaser på 10-15 egg?
Er det greit når/hvis/dersom eggene fra sterbai og aenus klekker å ha ynglene i samme beholder?

Kommer nok mere spørsmål etterhvert hehe.
Har selv en gammel Burgessihunne som legger egg innimellim Har ingen hanne så de er ubefruktet,men hun er god og rund hele tiden så hun må vel få ut noe innimellom
Trenger jo ikke være dette hos deg da men hvis du ikke har hanner så er det vel mest sansynlig. Du merker jo etterhvert om de er befruktet eller ikke.
Kan jo hende, men jeg er ikke best på å se kjønnsforskjeller på disse.

Nå har jeg vel samlet nesten 200 egg så uansett var det vel godt å bli kvitt dem for henne. Resten lar jeg være i akvariet så får vi se hva som skjer
Tilfeldig bekjentskap
© Nicolai Draugsvoll
Reklame for plussmedlemskap