Nytt corykar - mange spørsmål

Nå har jeg forhåpentligvis laget til ett corykar, men må spørre dere om det duger? Har kjempelyst på Corydoras arcuatus, Corydoras Panda eller høyst på lista corydoras sp. black. Bare så dumt at det er så fryktelig dyrt. (Her regner jeg ikke med black for de er jo knalldyre hehe.) En panda koster i butikken 139 kr Får se hva det blir.

Det er 128 liter, temp er 27 grader og synkende har tenkt å havne på 25/26 grader. Gh 3, Kh 0, Ph 6.7, nitritt 0, nitrat hmm har ikke test hehe. Satt opp nytt, men med innkjørte pumper. En tetra tec 700 og en innvendig aquaEl for sirkulasjonens del.

Har nå 8 bitte små blå snegler og 5 sandsnegler i karet. Lurte på å ha ett par boliviansk sommerfuglciklider og muligens noen neontetra. Går det bra sammen med cory'er? Vil sommerfuglene ete cory egg/yngel?

Har nå en hov med 12 stk corydoras sterbai egg hengene over kanten og lurte på om det var trygt å bare sleppe dem oppi når de eventuelt klekker?

Alle kommentarer, råd, tips, konstruktiv kritikk mottas med takk! Om sammensetning, innredning osv

Inaktiv bruker
Den sanden så noe grov/spiss ut til coryer. Har du nærmere bilde? Eller kan du oppgi kornstørrelsen/merket?
Sanden er hentet fra en elv så str er varierende. Mest fin sand og litt større runde steiner. Den kjennes rund og fin ut. Har flere bilder men om det er tydeligre spørs.
139.- for en panda! Oi oi, godt man bor i Danmark

Dit kar ser fint ud, men det er lidt varmt for panda. Jeg opdrætter mine panda ved 20-23 grader.
Den temperatur du har er bedre til sterbai, gossei, seussi og andre "varme" Corydoras.

En god ting til panda-opdræt er MASSER af javamos som de kan gemme æggene i.

Det vil være OK at slippe sterbai-ungerne løs hvis der ikke er andre fisk i akvariet. Ellers er der stor risiko for at de bliver spist.
Ok. Takk for tips om tempratur. Det kan jeg jo gjøre noget med om det blir panda som skal i

Javamose skal jeg også få om litt. Ei rot har noen også tipset meg om at hadde vært fint i karet så det blir det kanskje. Må bare finne den rette.

Det er ingen andre fisk i karet så de kan sterbai egg/yngel i om det blir noe av hurra.
du skal ikke til stavanger på ferie eller noe da? de selger små panda'er på forus til 36 kr stk ser du
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap