Corydoras og røtter

Inaktiv bruker
Er man nødt til å ha mangroverot til corydoras? Er disse slik at de trenger fiberet fra røttene?
Nei, de spiser ikke av trerøttene, de bruker dem som skjulested. En mangroverot med et skyggefullt parti under, er et yndet tilholdssted for Corydoras å ligge og slappe av. Et sted de kan søke tilflukt og hvile seg, rett og slett. De liker å ha "noe over hodet" og ligge i skyggen når de hviler og ikke er på matleting rundt omkring i karet.

Det er derfor jeg bruker mangroverøtter i nesten alle akvariene mine. Ikke bare er det noe jeg liker å se på, siden jeg synes det er så dekorativt og naturlig, men Corydorasene setter også utrolig stor pris på det
Inaktiv bruker
Ok. Men de bruker aldri rota faktisk. De gjemmer seg heller under noen planter jeg har.
Da må du kanskje ommøblere litt De vil bruke den om den skaper et skjermet miljø for dem, og den er plassert slik at plassen under ikke er enten for stor og åpen, eller for trang. De liker å ha retrettmuligheter. F.eks. en hule uten "en bakdør" som gir fluktmulighet en annen vei, blir som oftest lite brukt.
Favorittplassen er skjermet, gjerne i le av noe, og helst skyggefull (noe de kanskje har funnet i le av planten du nevner?).

Jeg tror kanskje rota du har enten ligger for tett på sanden, eller at noen andre fisk bruker den. Maller (type Ancistrus f.eks), eller revirhevdende ciklider, kan sparke ut Coryer som prøver å søke tilflukt
Inaktiv bruker
Jajaja, da får jeg ordne med den biffen da, hehe =0) Driver og gjør om 96 litern, så da skal jeg prøve så godt jeg kan og ordne med denna rota så de får utbytte av den ;0)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap