Blek corydoras metae

hei en av mine corydoras metae er nesten helt hvit altså ingen farge på den har hatt sykdom i karet og medisinert med esha 2000(vet ikke hva som feilte de) de er friske nå og har en liten stim med svarte neontetra også, de andre coryene virker helt fine. takknemlig for svar og innspill
Kanskje noen har kasta oppi en albino på pur faen.
det er nok ikke det den har veeldig svaake tegninger...
Det er dessverre ikke mulig å si hvorfor denne ene Corydoras metae'n er så blek. Det er jo et hav av muligheter. Bleke farger er jo ikke en sykdom i seg selv, men et symptom. Vi blir jo bleke og puslete selv, vi mennesker, når vi er syke eller føler oss uvel. Det er ikke blekt ansikt som er sykdommen, det er bare et tegn på at noe feiler oss.

Det er derfor ingen vits å bumpe tråden for å få svar, siden ingen kan svare på hva som feiler den. Den er sannsynligvis ikke bra, det sier seg selv, men hva det er.... det er umulig å si.

Kan du se om den spiser slik den skal? Henger den sammen med de andre? Eller holder den seg for seg selv? Oppholder den seg steder i akvariet der Corydoras normalt ikke pleier å være, f.eks. legger seg til hvile høyt oppe i akvariet?
Kan du se litt nøye på den, og se om den hvite fargen er et belegg, eller om det rett og slett er mangel på farge i selve fiskens mønster? Studer den nøye for å finne ut om den har et belegg, for det er i så fall en sykdom.
ok takk for svar uansett da, bare lurer jeg den spiser som de andre og henger sammen med dem, men den er veldig sky svømmer så fort noen er 1 m fra akvarie det er ikke et belegg på men mangel på farge rett å slett. kan den bli frisk igjen av seg selv? siden jeg eller noen andre ikke aner hva som feiler den..
Noen inspill kanskje?
lurer på en ting ang denne metaen, kan det være mulig den kan ha fått en slags pigment skade? hadde neon syke i karet for en god stund siden og det var etter dette den ble blek, da medisinerte jeg med esha 2000 og friskmeldte fiskene etter hvert. den er som alle de andre jeg har men ser gammel å blek ut på en måte(sier gammel for det ser sånn ut når den er blek) kan bare så vidt skimte tegninge på ryggen,litt mer maske. uasett takknemlig for svar også om ingen vet=) takker mona o for forrige svar utfyllende for min del da jeg virkelig ikke vet så lærte noe der også=)
Jeg har ikke så mye å bidra med med unntak av min opplevelse med bleke corydoras trilineatus:
Kattene hadde en periode hvor de skremte livet av disse. Resultatet var at 2 av 6 mistet fargen sin totalt og ble nokså bleke. Løsningen i mitt tilfelle var litt fler hjemmesteder i skyggen. Etter at dette var satt opp fikk de sakte tilbake fargen sin igjen og fyker til hjemmestedene straks noe farlig nærmer seg karet.

Kanskje det er noe så enkelt som dette? Verdt et forsøk i allefall.
hehe, det er bare at jeg har en del gjemme plassr da mener jeg vertfall,men kan prøve på noe mer. takk skal du ha
Hvis dette er i 110 literen du har bilde av i profilen din, så ser det ut til å være nok skjulesteder for Corydoras der. Utifra hva jeg kunne se på bildene iallefall, så ser det ut som det er plass under trerøttene til at Coryene kan ligge der og slappe av? Dersom min tolkning av bildene stemmer, så trenger du ikke tenke på at det er mangel på gjemmesteder.

Hvor lenge har denne ene fisken hatt denne bleke fargen nå? Og uten at noen andre har blitt smittet?
jada plass under røttet så det skulle holde, den har vert blek ca 1 mnd halv annen og det er kun den. litt merklig synes jeg igrunn.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap