Er det greit å ha flere Cory' arter sammen?

Har en 240 og en 160l, som jeg tenkte å ha to cory arter i hvert kar, ca 6 stk av hver art tenkte jeg. Men jeg har lest ett sted at man helst ikke skal ha fler cory' arter sammen, stemmer det? I 240'n er det 3 dvergbotia og kloreker (sneglekontroll), kan de gå sammen med coryer eller blir det kræsj?
Hej. Der sker ikke noget ved at have 2 arter cory til at gå i samme akvarie.
Det har jeg selv i flere af mine akvarier.
Jeg tror ikke at dine dværgbotiaér vil gøre coryerne noget.
Så: go for it
Du kan godt ha flere Corydoras-arter sammen. De trives utmerket i selskap med sine egne, ikke bare artsfrender, men også andre Corydoras-arter. Det er bare å sette dem sammen

Det du har lest om å ikke ha flere Corydoras-arter sammen skjønner jeg ikke helt. Men det kan hende det var noen skriverier om at det er en bitteliten, mikroskopisk sjanse for artskryssninger hvis de skulle begynne og leke og legge egg...? Noen mener man bør unngå å ha flere arter sammen av den grunn.
Men det er så utrolig sjelden det forekommer (kryssninger), at det hensynet ville jeg ikke tatt. Kanskje, hvis det var to svært, svært utseendesmessig like arter som åpenbart er nært beslektet, så ville jeg ikke gjort det. (som f.eks. Corydoras adolfoi og Corydoras duplicareus. De ville jeg ikke satt i samme kar)
Høres fint ut Har en 6-7 arter som jeg har sett på, men ingen av dem er særlig vanlige i handelen. Har dere tips om hvordan man skal kunne få tak litt mer spesielle arter? Tips om butikk eller importør? Eller om det er noen som har høyrehånda i lomma på en "local lad"?
Forsøk Dahls dyrerike i Moss De har ofte en del spennende å tilby. De har skaffet meg f.eks. Corydoras sp. Black. Jeg måtte vente lenge, men til slutt greide de å få fatt i dem (grossistene fører dem opp på listene, men er tomme med en gang, så da kommer det ingen selv om de er bestilte)

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap