Corydoras i en 54 liter

Hvilke Corydoras kan jeg ha i en 54 liter, og hvor mange.
Ønsker å få unger på disse også, så det er et + med lett oppdrett
Ph 6-8
Det er biltema sand og god filtrering.
Planter det er i karet er Vanligsverdplante, gaffelmose, Gul Cabomba og Kjempe vallisneria. (vet ikke om det har noe og si :P
Det er mange Corydoras-arter du kan ha i en 54 liter, hvis du har tenkt å ha dem alene der. Mange av artene blir ikke større enn fem cm.
Men antallet bør vel helst ikke være så høyt, hvis du i tillegg til å ha dette som leks-karet deres, skal la dem bo der permanent.

For å få til lek og oppdrett er det mange som kun har 3 stk av en art; to hanner og en hunn. Men Corydorasene selv trives best i større grupper, så var jeg deg ville jeg kjøpt 6-7 stk.

Hvilken Corydoras du skal velge er vanskelig å si. Det finnes så utrolig mange fine arter, og det er jo umulig å vite hvilken arter nettopp du liker eller faller for

Søk på Corydoras i Fiskebasen, og ta en kikk på de små thumbnails-bildene i venstre margen på lista som kommer opp. Da kan du bare scrolle rolig nedover, og stoppe og klikke på en som ser lovende ut.
Viste at du ville svare mona :P
De skal bo der permanent og alene (kanskje noen neon tetra DVS små fisk :P

Likte: adolfoi, Rosa pansermalle, caudimaculatus, copei, davidsandsi, julii, sterbai, trilineatus.

Oiiii ble litt mange hær xD
Mona har du noen du flere du vil si, sånn at eg ikke ser de etter på og bare; neeeei!!!!! :P
Mange fine du hadde på listen din der, og de fleste av dem er greie å få tak i tror jeg. Ihvertfall C. sterbai og C. trilineatus.

Kanskje du kan plusse på en til på listen din?
Corydoras panda er alltid populær, og finnes stadig i butikkene
De er ikke vriene å få oppdrett på, og du vil ikke ha problemer å få solgt eventuellt avkom siden de er så sjarmerende og godt likt av alle
De liker litt kjøligere vann enn de andre du nevner, helst ikke over 25°C. Jeg ser at mine blir litt "flate" og inaktive så fort tempen stiger over 25, de liker det ikke så godt. Mye kvikkere når vannet er mellom 21 og 24°C.

C. panda:
[External Image]
Vansklighets grad

adolfoi - middels, Rosa pansermalle - ikke denne
caudimaculatus - ganske lett, copei - ikkr denne
davidsandsi - ganske lett, julii - ganske lett
Sterbai - ganske lett, trilineatus - ganske lett
C. panda ganske lett.
Panda, Sterbai og adolfoi likte jeg best av disse.
Tror det blir panda for den har litt laver temp :P
Hvor mange kan eg ha av panda i 54 liter'n
Plussmedlem
C. metae må da nevnes


[External Image]
Inaktiv bruker
C. arcuatus er også veldig nydelig
Enig med de to ovenfor
Det er vel litt av problemet...hehe. Det er så mange fine at man aner ikke hvilken man skal trekke frem, dersom man bare kan nevne EN (eller bare har plass til en art, som i den 54 litern)

Jeg har C. metae selv, og en stor variant av C. arcuatus også. Men mine er digre, de er såkalte Super-Arcuatus Svære rugger er de (og de passer nok ikke i en 54 liter). Men den vanlige Arcuatusen blir jo bare 5½ cm, så den kunne kanskje passe også?
Bare for å kommme med et tall hvis du ikke har kjøpt enda.
C.panda 8-10 stk, husk at de stort sett vokser ganske mye fra den størrelsen du finner i butikken.
C.julii eller trilineatus (disse er så like at du nesten må være ekspert for å se forskjell, ingen dyrebutikker klarer det...) 6-8 stk
Det er alltid lettere å kjøpe en til enn å ta bort en, men dette tror jeg er greie tall.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap