Lek på c.haraldschultzi

jeg henter meg 5 stk VF haraldschultzi så snart karet er ferdig innkjørt att(jippii) lurer på hvordan det er å få lek på disse. må nevne at jeg forelsket meg i disse fiskene når jeg så de i butikken å har holdt av alle de hadde inne=)
Skjønner godt forelskelsen De er utrolig fine. Kunne tenkt meg en gruppe selv jeg Jeg blir helt syk av lengsel ved tanken.... din heldiggris!
De fiskene blir litt av et syn, de blir oppimot 8½ cm store! Du er heldig som fant dem.

Jeg har tatt et lite Googlesøk og i tillegg sjekket rundt på de nettsidene jeg pleier å bruke når jeg søker etter info om Corydoras. Men til min store overraskelse finner jeg ingen rapporter om oppdrett av akkurat den arten. Ikke hos Ian Fuller en gang, ingen "Spawning Log" å finne på den der heller. Mystisk. Dette hinter om at arten nok ikke er den letteste...

Det jeg finner når jeg søker på "breeding Corydoras haraldschultzi", er noen nettsider som for det første har et bråkete og hjemmesnekret design, der det ser ut til at nøyaktig samme oppdretts-info er kopiert fra en art til den neste. Det står likt på alle; "oppdrett er ikke så vanskelig, de spiser ikke eggene og blablabla". Sprøyt. De sidene der tror jeg derfor ikke noe på, virket useriøse, så jeg søkte videre.
Til slutt fant jeg en side som heter Seriouslyfish.com, der det virker som de har litt peiling på ting. Bl.a. beskriver de området og vannet/elvetypen i Rio Guapore, der C. haraldschultzi kommer fra. Bra

Her finner du info om C. haraldschultzi pluss litt oppdrettsinfo.
Det står at den kan bli oppdrettet i akvarium, men utifra det som står tolker jeg det dithen at den nok ikke er den enkleste.
takk skal du ha=) skal lese litt å prøve iallefall men uansett så er de nydelige blir noen flotte rugger dette her. vil ha flere coryer etter vert i andre kar(jeg må skaffe først hehe)
mona o
De fiskene blir litt av et syn, de blir oppimot 8½ cm store! Du er heldig som fant dem.

MÅTTE du si det! Nå havna tunga mi på gulvet! Du vet meg og store coryer... Da jeg skulle bestille fra Brasil-lista til Aquamanias, forsøkte jeg først å bestille narcissus, super-arcuatus OG haraldschultzi. Men jeg fjernet haraldschultzi fra lista, og gikk for de to første. Og så ble det bare super-arcuatus og en enslig narcissus. Nå fikk du meg til å angre på at jeg ikke bestilte haraldschultziene også... Fillern, fillern, fillern!
Plussmedlem
Dyrehagen
Da jeg skulle bestille fra Brasil-lista til Aquamanias, forsøkte jeg først å bestille narcissus, super-arcuatus [B]OG[/B] haraldschultzi. Men jeg fjernet haraldschultzi fra lista, ... Nå fikk du meg til å angre på at jeg ikke bestilte haraldschultziene også... Fillern, fillern, fillern! ;-)


Slapp av
Han har planer om flere Brasil-sendinger.
Tror ikke han var helt fornøyd med forrige leverandør, så han er på utkikk etter en bedre.
Så da kan jeg sikkert bestille sammen med deg
Loomis
Han har planer om flere Brasil-sendinger.

Problemet er at økonomien min sier bråstopp framover. Jeg går ned 7000-8000 i inntekt i måneden f.o.m. neste måned, så nå blir det ikke mange nyinnkjøp framover Ellers hadde jeg kastet meg over en ny mulighet, ja. Disse fiskene har stått på ønskelista mi i nesten ett år, siden jeg kjøpte mine første coryer, faktisk. Nå må de vente leeeenge. Hvis ikke jeg skulle få til et oppdrett som jeg kan ta inn litt penger på. Men det vil jo ta tid også.
Plussmedlem
Ja, penger er et nødvendig "onde". Også i denne hobbyen.
Jeg krysser fingrene for zebra'ene dine. Håper du får yngel på disse. L046 står jo fortsatt høyt i kurs på markedet
Loomis, meg da? Jeg vil også bestille Corydoras haraldschultzi om jeg får sjansen!

Åh...tenk deg det synet av en flokk fullvoksne sånne! Tror jeg måtte hatt minst 15.
Plussmedlem
Ja, jeg synes det er litt merkelig at du ikke allerede har en stim med disse, Mona
nydelige er de. må ha fler kar altså når kontoen sier ja... men har det noe si om kirsebær reker går ilag med disse,tenker på trivsel å evt lek?
Plussmedlem
Kirsebærreker går fint sammen med corydoras. Leker allikevel
Om kirsebær-yngelen er like enig...det spørs. Reker smaker godt. Også for en corydoras, og rekeyngel er små og kan finne veien ned i magen på en cory.
Men med javamose etc så forsvinner nok ikke alle.
ok.det er bra har en del javamose. må jo ha noen reker som renholdere=)
kjøpte meg ei gruppe på 8 digre haraldschultzi for noen mnd siden. Kjempefine fisk, som stimer i motsetning til aeneusene.

Eneste som irriterer meg med dem er at jg ikke klarer få dem i lek.

Mulig jeg tilogmed bytter dem mot andre, mer lettvinte coryer etterhvert
Plussmedlem
Du kan bytte med meg. Gir deg 8, kanskje 10, aeneus

Hva betalte du for disse?
aeneus har jeg nok av.
trur de ble 199kr/stk
Plussmedlem
Hehe...regnet med det

Det var jo en voksen pris.
hmm,skal prøve å få dem i lek iallefall. jeg betaler 150 for mine vf. de er ganske store nå tipper 6 cm
jo takk=) skader ikke prøve flere,selv om så å si ingen har fått det til=)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap