Grunn til bekymring?

Jeg har 4 habrosuser som har blitt veldig sky etter at sommerfuglciklidene flyttet inn i akvariet. Jeg la samtidig inn en del løv i akvariet og det er tett med planter og røtter. Resultatet er at jeg sjelden ser habrosusene, ser av og til en pile under løvet. Skulle gjerne fått sjekket om alle 4 fortsatt er ved godt hold - men det er helt umulig, ser max 2 om gangen bortgjemt under løv og røtter. Usikker på om jeg skal bare la det gå og gå ut fra at de har det bra, kjøpe flere så de føler seg tryggere - eller skaffe meg noen større corydoraser. Noen som kan gi meg råd?
Jeg har 11 stk Habrosus og 6 stk Pygmeatus i samme karet. Jeg klarer stort sett aldri!! å telle alle sammen samtidig da de har rimelig god plass, røtter, blader og en bakgrunn med huler i. På den andre siden har jeg heller ikke funnet noen døde når jeg slamsuger (1 gang i uken) så jeg velger å tro at de koser seg glugg innimellom alle eikebladene og ler av meg som nistirrer i håp om å se flest mulig på en gang

Tror ikke du skal bekymre deg for mye og det er slett ikke sikkert andre arter er så mye mer sosial. De voksne adolfoiene mine ser jeg sjeldent og aldri alle av. Aenus pleier å være en cory som er mye ute i lyset.
Takk :-)
Da får jeg gå ut fra at de har det bra. Fikk faktisk sett alle 4 på en gang i går - lå og gjemte seg under løvet og så friske og fine ut. Har bestemt meg for å kjøpe 3 til i dag så blir de nok ennå tryggere
Braktbotiar
Hra hatt litt det samme problemet med mine praktbotiar. Jeg hadde to som var hveldig sky. Men etter litt kjøpte jeg tre til, det har hjulpet hveldig. Nå gjemmer de seg nesten ikke, er bare lekene og fulle av liv
Hei
Kjøpte meg 4 til i går så da er det 8. får håpe det hjelper litt Var ganske så fullt under løvet i går
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap