Fisk sammen med corydoras rabauti

Har kjøpt meg en gjeng med 6 stk av disse da de lenge har vært på ønskelisten min. De skal gå alene i et 85 l kar, men jeg lurer litt på om det er noen små stimfisk som kan leve sammen med disse uten å forstyrre dem?

Har også planer om å få tak i flere så jeg lurer litt på hvor mange som er ok å ha i en 85 liter.

Takker for alle svar.

Mvh Linka
Hva med en stim Smykketetra? Nydelig, fredelig liten stimfisk. Aldri noe bråk med disse!

Latinsk navn: Nannostomus marginatus

[External Image]



Det var en flott fisk Mona. Nydelige farger. Kanskje jeg kan ta å finne disse til coryene. Så ikke så store ut heller.

Takker for svar alle sammen. Har reker i noen andre kar jeg har så jeg vil ikke ha reker i dette.

Men kan noen svare meg på hvor mange coryer det er greit å ha i karet på 85 liter uten at det blir overfylt ??
Siden det er den eneste fisken på bunn kan du ha en del. Tror jeg ville hatt 10 stk?
Smykketetraene er bare noen få cm som voksne, så det er flotte fisk å ha som samboere.

Når det gjelder antall Corydoras i en 85 liter, så kommer det nok litt an på arten. Noen er jo større enn andre. Men jeg kan jo opplyse hva jeg har av vanlige, litt små arter i mine 85 litere På det meste har jeg vel ca 20 stk i en 85 liter (Corydoras metae er det 16-17 voksne og noen ungdommer). Og i karet med C. oiapoquensis og C. atropersonatus har jeg 9 av hver art, altså 18 tilsammen. Hos meg varierer antallet fra 5 til ca 20 Corydoras i 85 literne.

Corydoras trives i større grupper, de har på en måte ikke samme plassbehovet som en del andre fisk; de legger ikke ut på lange svømmeturer, de jager aldri hverandre, de eier ikke aggressivitet, de er overhodet ikke territoriale. Det er derfor enkelt med Corydoras med tanke på de faktorene. Men man har jo forurensningen å tenke på, det er ikke bare å stappe inn Corydoras i mengder heller FOR mye fisk i en 85 liter kan gi problemer med vannkvaliteten (filtreringen bør være bra).

Men alle Coryene bør kunne få plass under de gjemmestedene man har til dem. Jeg har røtter.

Det er egentlig ingen fasit på dette, man må egentlig bare bruke øynene Jeg pleier å tenke sånn at jeg skal kunne kikke inn i karet og ikke få øye på noen fisk.... hvis karet ser fisketomt ut når de har gjemt seg, er de ikke for mange. Hvis noen tyter utenfor eller det er fisk overalt, så er det kanskje litt for fullt

Linka
Det var en flott fisk Mona. Nydelige farger. Kanskje jeg kan ta å finne disse til coryene. Så ikke så store ut heller. Takker for svar alle sammen. Har reker i noen andre kar jeg har så jeg vil ikke ha reker i dette. Men kan noen svare meg på hvor mange coryer det er greit å ha i karet på 85 liter uten at det blir overfylt ??
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap