Corydoras adolfoi

Startet opp et 180 liters kar for et par måneder siden. Der har jeg 12 kobber tetra, 2 store ancistrus og et par sommerfugl ciklider.

Karet er innredet med ei stor rot, en del steiner, javamose og noen andre planter. Vannverdiene er bra, men har litt høy PH da vi har eget brønnvann her jeg bor.

Har vært i kontakt med endel butikker rundt om i Vestfold for å prøve å få tak i en gruppe ( 8-10 stk) Corydoras adolfoi som er det neste som skal flytte inn hos meg. Forelsket meg helt i dem etter å ha lest og sett flotte bilder i en artikkel skrevet av Mona O.

MEN.... ingen av butikkene jeg har vært i kontakt med kan skaffe meg disse siden de ikke står på fiskelisten deres. Er det noen der ute som vet hvor jeg kan få tak i en gruppe av disse og hva jeg sånn ca. må regne med å betale for dem?? Er ingen hast, for jeg vil la karet gå og "sette seg " skikkelig før mer flytter inn. Vil vente 2-3 uker til tror jeg.
Jeg ville kanskje bare fortsatt å forsøke var jeg deg. Listene forandrer seg jo fra uke til uke og årstid til årstid. Alt avhengig av hva grossistene måtte ha inne til enhver tid.

Du har kanskje forsøkt dem alt, men hva med Krizoo i Stokke/Vestfold?
Ofte må butikken bestille inn et minimumsantall av disse. Ca 30-50stk. Hvis du snakker med andre i området ditt og dere bestiller sammen er kanskje butikken mer villig til å ta inn så dyre maller. Det er ikke umulig for ordentlige butikker å skaffe disse.
Var senest idag innom Krizoo!! De hadde heller ikke denne fisken på listen sin. Men som det blir sagt, jeg får bare prøve å kontakte dem igjen. For jeg gir meg ikke så lett!! Denne flotte fisken VIL jeg ha!!

Takk for svar!
Jeg var en tur på CC i Drammen i går - de hadde Corydoras adolfoi. Flotte og store - til en pris på 175 tror jeg. Litt dyre da...

Er ikke så langt å kjøre for oss det
åååååå da tror jeg at jeg må ta meg en tur dit. Men hvor i Drammen er dette stedet?? Regner med det er en dyrebutikk som ligger i noe som kalles CC senteret!! Du skulle vel ikke ha en adresse eller link til stedet vel??
CC Drammen

CC Varehus

Tomteg. 36 Postboks 422 Brakerøya,
3002 Drammen

På listen over butikker på det senteret finner man:
Drammen Zoo Center AS tlf 32 83 09 25

Tusen takk Mona!! Hjelpen er aldri langt unna her på forumet! Da tenker jeg det blir en tur til Drammen snart!!
Da har jeg vært i kontakt med Drammen Zoo. De hadde bare 4 adolfoi igjen. Disse var viltfanget. De skulle holde dem av til meg, så lørdag morgen drar jeg innover og henter dem. 4 stk er ei for liten gruppe så jeg får prøve å få tak i flere siden!! Får bare prøve å lete videre
Dahls Dyrerike i Moss har hatt ungdommer av C. adolfoi (ikke VF) til 95 kroner stykket. Du bør sjekke om de har flere igjen før du tar fergen over fjorden
Tusen takk for tipset!! Skal ta en telefon til dem!
Gi meg en uke så skal jeg skaffe deg viltfanga Adolfoi i knallform.
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap