C.rabauti

Kjøpte meg noen nye C. Rabauti idag. De var bare kule.
Gratulerer med en stilig coryart! Spesielt er jo yngeltegningen på disse ufattelig fasinerende! Ser at dine har begynt å få stripen langs ryggen som voksne fisk får, så de er vel "tenåringer" disse da. Synd de ikke beholder den intense oransje-fargen mm som voksne, men du får sørge for jevnlig oppdrett av dem, så får du nyte yngelfargene med jevne mellomrom
De er så godt som voksne. 4.5-5 cm.
Ser jeg tendenser til sikling her, Mona?
De virker så mørke i kroppen de du har, er ikke rabauti kobberfarget med mørk bue, eller er det juvenilt trekk på de du har?
Det er ikke C. rabauti, jeg tror jeg vet hva de er og jeg vet at jeg MÅÅÅÅÅ ha dem!

Ja dæggærn - denne fargetegningen og 5 cm størrelse utelukker jo rabauti.

Corydoras eques, rett og slett! :nikke:
Ble jo faktisk litt fristet til å dra nedover en tur sjøl nå :p
Som Mona sier; Hvor i alle dager fant du disse?!
De er kjøpt på Dyregod på Manglerud. VF .Tror prisen var kr. 139,- pr. stk.
Eh.... hadde de flere?
Joda, det er flere igjen.Ble vist tatt ut av karantenen på lørdag.Har vel skjønt at dette ikke var noen vanlig fisk å få tak i? får lese om dem på PC.
Også var det tomt. Dro innom butikken for å kjøpe noen flere i dag. Mona kom meg i forkjøpet, men det var igjen en liten gruppe på fem til meg. Tror ikke butikken skjønte hva som traff dem.
Hehe, nei, han ble ganske paff da jeg strente rett inn, telte kjapt over dem og pekte og sa: "Jeg skal ha tjue av dem!"

Det akvariet ble iallefall raskt tømt! Jeg er veldig glad for at du sendte ut beskjed på "jungeltelegrafen" her i går, JAG, ellers hadde jeg aldri visst at de hadde den inne. Det var åpenbart at de ikke ante hva de hadde og hvilken sjeldenhet det er (jeg la merke til at du ikke avslørte det høyt i butikken du heller *hehe*)

Men tusen takk for at du skrev innlegg med bilder, så vi så det.
Du er jo svineheldig selv da, som har 11 stk! Pass godt på dem!
Blir du noensinne lei av Corydoras, står det entusiaster i kø for å kjøpe C. eques av deg!

Åååh, disse var nydelige.... *misunnelig* Hvis du skulle få yngel på disse er jeg veldig interessert! Sett meg gjerne på venteliste
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap