Slapp cory

Den var slapp da jeg kom hjem med dem. Lå bare på bunnen i posen. I butikken var alle aktive og svømte rundt. Nå ligger den bare der. Noe jeg kan gjøre for og piffe den opp?
Har bare sånne testsrips, er ikke så nøyaktige nei, venter på et testsett i posten. Men han var jo slapp og daff alerede i posen, så tror ikke det er vannet mitt det er noe galt med.. De andre 3 svømmer rundt og undersøker og graver, er lyse i fargen, ens den som er slapp er ganske mørk. Vet ikke om det har så mye og si da en tar det med..
Den har kommet seg nå.. Kan hende den bare var bilsyk.. stakar
Ikke uvanlig at fisker blir slappe av å bli fraktet i pose. Hadde du flere fisk i samme pose, og tok det lang tid fra butikk og hjem?
Coryer utskiller jo gift når de blir stresset, pass på at butikken skifter vann/pose før du drar derfra, har opplevd at jeg kom hjem med en pose med død fisk, da jeg selv sto å siklet på annen fisk når de plukket dem ut.
Går også ann å be dem å pakke en og en i posen, personen jeg handla med da syns dette var rart for hadde aldrig hørt om at cory skiller ut gift ved stress. Men da lærte hun noe nytt samtidig hehe
Er vel ikke alle coryer som gjør dette heller. Nå må vi ikke lage sånne overdrevne myter :P
Så lenge det er vanskelig å få oversikt over hvilke som skiller ut gift, og hvilke som ikke gjør det, så er det vel like greit å frakte alle artene enkeltvis
Visste jo egentlig at de kan skille ut stoffer, når jeg bare fikk tenkt meg litt om, men da hadde jeg allerede gått ut av butikken og har på tur hjem. *dumme meg*
De var i posen rundt 1 time. Var en del vann, og luft, ca 50-50.
Men den kviknet til etter en stund.. Fulfte resten etterhvert og snuste i sanden
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap