Trodde cory la 1 egg...

om gangen, men i går fikk jeg hakeslipp når ene hunnen presterte å legge 42 stk på en og samme gangen!
Så på dem når de lå i stilling, og at egget dukket opp mellom finnene, men overraskelsen ble noe stor da det bare ploppet ut med egg.
Har en stygg mistanke om at det kan være hun her som har drevet å lagt ubefruktede egg tidligere..

Dette tviler jeg sterkt på; at ei cory-hoe presser ut 42 stk egg på en gang. Hvordan får hun plass til de mellom finnene ? .. hvor hoa har de mens hun svømmer for å finne en plass de skal legges.
Hvilken cory er det snakk om ?
Janne
Dette tviler jeg sterkt på; at ei cory-hoe presser ut 42 stk egg på en gang. Hvordan får hun plass til de mellom finnene ? .. hvor hoa har de mens hun svømmer for å finne en plass de skal legges.

Spør L-140-hunnene til Mona. De har visstnok prestert lignende. Men ellers er ikke det det vanlige, nei. Jeg deler nysgjerrigheten på hvilken art det er snakk om.
Det var Cory Aenus, og ja, det skjedde.
Det var liksom som at hun bare skviste ut hele lageret sitt mens hun foldet finnene til en trakt nærmest.
Og hun holdt jo bare det ene egget mellom finnene mens hun lette etter plassen.
Interessant Håper å få cory egg selv en vakker dag når PH er under kontroll

Men jeg skjønte ikke helt dette. Hun presset ut 40+ egg, men holdt bare et egg mellom finnene når hun skulle plassere det? Hvor var de andre 40 eggene mens hun holdt på?
Si det du, kanskje Mona vil svare på det? Gikk så kjapt at jeg bare stod og måpte når det skjedde, så fikk ikke med meg hele forløpet.
At en cory skal skvise ut en hel haug, for så å bare ta vare på ett av dem, er totalt ukjent for meg. Coryene til Mona tok en hel haug i gangen - jeg tror hun snakket om ca. 20 stk. Rekorden hos meg er bare 6, men det var en sterbai. Den fartet altså rundt med 6 egg i pungen samtidig. Det høres veldig rart ut at det tyter ut masse egg, og at kun ett av dem ender i pungen.
Nå er dem virkelig igang her, for å gjøre et hardt anslag, er det kommet ca 500 cory egg iløpet av natten!
Burde vel være mulig at det var noen som vokste opp her da, omsider.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap